Бронювання військовозобов’язаних: уряд оновив правила для критично важливих підприємств

14 Листопада 12:34

Кабінет Міністрів України оновив постанову, яка визначає порядок надання статусу критично важливих підприємств. Про це повідомляє пресслужба Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України, інформує «Комерсант Український»

Зазначається, що ухвалені зміни сприятимуть сталому функціонуванню підприємств, що розробляють оборонні інновації, які відіграють важливу роль у забезпеченні економічної стійкості та обороноздатності держави.

Що змінюється

Тепер до переліку можуть потрапити компанії, що розробляють оборонні технології та інновації без залучення бюджетних коштів — на підставі контрактів із Міністерством оборони.

Також уточнено вимоги до обсягів бронювання працівників таких підприємств.

«Прийняті зміни запроваджують новий критерій для визначення критично важливими підприємств, установ та організацій, які здійснюють розробку інновацій у сфері оборони — зокрема у напрямі створення та вдосконалення озброєння і військової техніки без використання бюджетних коштів. Такі підприємства працюють на підставі договорів або контрактів, укладених із Міністерством оборони», – зазначив заступник Міністра економіки, довкілля та сільського господарства України Віталій Кіндратів.


Нагадаємо, підприємства оборонно-промислового комплексу зможуть тимчасово бронювати працівників на 45 днів, навіть якщо у них ще не врегульовані питання з військовим обліком.

Зауважимо, уряд розширив підстави для бронювання від мобілізації 100% працівників критично важливих підприємств у прифронтових регіонах та дозволив бронювати співробітників виробникам дронів різних типів.

Як подати заяву про бронювання через Дію

Щоб забронювати працівників, потрібно пройти кілька простих кроків:

  • Авторизуйтеся на порталі Дія, оберіть послугу Бронювання працівників та натисніть Подати заяву.
  • Вкажіть дані працівників, яких плануєте забронювати.
  • Підтвердіть заробітну плату працівника.
  • Перевірте правильність внесених даних і підпишіть заяву. Підпис ставить керівник підприємства або уповноважена особа.

Результат надійде на вашу електронну пошту та в кабінет на порталі Дія. Якщо бронювання успішне, воно відобразиться в системі Резерв+ працівників.

Як вирішити проблему з відсутністю працівників у реєстрах

Якщо новий працівник не відображається в реєстрах, зверніться до Пенсійного фонду України (ПФУ) для оновлення даних. Зробіть це через розділ Комунікації з ПФУ на порталі: користуйтеся оперативним повідомленням* про трудові відносини — інструкція тут.

*Оперативне повідомлення подавайте одразу після прийняття, звільнення чи переміщення працівника — день у день чи на наступний.

Якщо ви вчасно подали дані про працівника, він відображатиметься в системі Оберіг і бронювання мине без проблем. Однак якщо інформація надіслана із затримкою, подайте Податковий розрахунок через портал ДПС за останній звітний період і дочекайтеся, поки ПФУ оновить інформацію в реєстрі.

Хто має право забронювати до 100% працівників?

  • Для деяких підприємств є можливість забронювати до 100% своїх працівників. Це стосується:
  • Підприємств паливно-енергетичного комплексу (за рішенням Міністерства енергетики).
  • Підприємства, що виконує функції технічного адміністратора Порталу Дія.
  • Підприємств оборонно-промислового комплексу (за рішенням Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості).
  • Підприємств, до складу якого входять штатні збірні команди олімпійських, неолімпійських видів спорту та спорту осіб з інвалідністю (за рішенням  Міністерства молоді та спорту).
  • Спеціалізованих установ ООН, закордонних дипломатичних установ, представництв міжнародних організацій (за рішенням Міністерства закордонних справ).
  • Спеціалізованих установ ООН, міжнародних судових органів, міжнародних чи неурядових організацій та установ, членом, учасником або спостерігачем у яких є Україна.

Також є категорії працівників, які можуть бронюватися поза лімітом компанії, а саме:

  • Медичні працівники, для яких робота в закладах охорони здоров’я є основною.
  • Працівники аварійно-відновлювальних бригад, що забезпечують роботу електронних комунікаційних мереж.
  • Працівники бригад, що здійснюють будівництво стійких до знеструмлень електронних комунікаційних мереж (за технологією xPON) або мереж мобільного зв’язку.
  • Працівники аварійно-відновлювальних бригад, що забезпечують роботу газорозподільних систем.

Так підприємства працюватимуть  для економіки та оборони без перерв на паперові турботи.

Читайте нас в Telegram: важливі теми – без цензури

Дзвенислава Карплюк
Редактор

Читають зараз