BYD відкликає понад 115 тисяч авто: у чому причина
17 Жовтня 20:20
Китайський автовиробник BYD оголосив про масштабне відкликання понад 115 тисяч автомобілів — найбільше в історії компанії. Як повідомило Державне управління з регулювання ринку Китаю, під сервісну кампанію потрапили моделі Tang і Yuan Pro, випущені у 2015–2022 роках, передає «Комерсант Український».
44 535 авто BYD Tang вироблені між березнем 2015-го і липнем 2017-го, мають конструктивні вади, які можуть впливати на роботу вузлів.
71 248 авто Yuan Pro, виготовлені між лютим 2021-го та серпнем 2022-го, відкликаються через проблеми з монтажем батарей, що підвищують ризики безпеки.
За даними регулятора, компанія вже подала офіційний план відкликання, а власники транспортних засобів отримають безкоштовне обслуговування.
Попередні інциденти
Це не перше відкликання для BYD за останні роки.
- У січні 2025 року компанія вже відкликала 6 843 гібридні позашляховики Fangchengbao Bao 5 через ризики займання батарей.
- У вересні 2024 року BYD повідомила про відкликання 97 тисяч електрокарів Dolphin і Yuan Plus через дефект блоку рульового керування, який також створював небезпеку займання.
Серія таких інцидентів ставить під питання якість контролю виробництва в одного з флагманів китайської електромобільної індустрії, який водночас активно виходить на світові ринки.
Читайте нас в Telegram: важливі теми – без цензури
Що це означає для BYD
BYD залишається найбільшим виробником електромобілів у Китаї і ключовим конкурентом Tesla. Проте низка відкликань може вдарити по довірі споживачів і створити іміджеві ризики для компанії, яка позиціонує себе як технологічно надійний бренд.
Раніше уряд Китаю закликав провідних виробників EV, включно з BYD, зменшити обсяги виробництва і припинити цінові війни на внутрішньому ринку. Тепер, із посиленням регуляторного нагляду, компанія може зіштовхнутися і з посиленими вимогами до безпеки та сертифікації.
Глобальні амбіції китайського автопрому
BYD активно розширює присутність за межами Китаю — від заводу в Угорщині до планів виробництва в Індонезії, Бразилії та Таїланді. Компанія також нарощує експорт до Європи, де зіштовхується з антидемпінговими розслідуваннями ЄС через підозри у державних субсидіях.
Попри відкликання, бренд зберігає лідерські позиції за обсягом продажів, але його виклики — ознака ширшої проблеми стрімкого, але не завжди якісного зростання китайського ринку EV.
Очікується, що регулятори Китаю посилять контроль за виробництвом електрокарів, особливо у сфері батарейної безпеки — одного з найвразливіших аспектів індустрії.
Для BYD це стане тестом не лише на операційну ефективність, а й на здатність утримати репутацію у критичний момент, коли світовий попит на електромобілі сповільнюється, а конкуренція зростає.
Китай залишається найбільшим ринком електромобілів у світі, на який у 2025 році припадає понад 60% глобальних продажів EV. Після вибухового зростання виробництва влада КНР взяла курс на регулювання якості, побоюючись насичення ринку і репутаційних ризиків. У липні уряд попередив виробників — від BYD до NIO — про небезпеку цінових війн і технічних збоїв, які можуть поставити під сумнів довіру до китайського автопрому за кордоном.
Дивіться нас у YouTube: важливі теми – без цензури