Дефіцит кадрів і висока ціна: що стримує український бізнес від переходу на “зелену” енергію

28 Липня 19:03

Компанія SUNSAY NRG, один з лідерів ринку сонячної енергетики в Україні, оприлюднила результати нового дослідження щодо обізнаності, ставлення та готовності українського бізнесу до впровадження альтернативних джерел енергії. Це вже друга подібна ініціатива компанії, яка демонструє, що питання енергетичної незалежності та стабільності стає ключовим у стратегіях розвитку бізнесу, передає «Комерсант Український».

У дослідженні взяли участь 270 представників українських компаній, серед яких підприємства різних масштабів та галузей. Його метою було з’ясувати, наскільки бізнес усвідомлює потенціал “зеленої” енергетики, які бар’єри стримують впровадження таких рішень, а також як компанії оцінюють роль державної політики у цьому процесі.

Результати дослідження свідчать про дедалі більшу зацікавленість бізнесу в альтернативній енергетиці. Все більше компаній не просто усвідомлюють важливість зеленої трансформації, а й готові інвестувати в сталу енергетику, навіть попри наявні виклики. Ми бачимо чіткий сигнал: український бізнес шукає стабільності та енергонезалежності — і готовий впроваджувати інноваційні рішення, — зазначив CEO SUNSAY NRG Сергій Зінкевич.


Нові акценти та показові результати

Цьогоріч дослідження отримало розширений фокус: вперше підприємці поділилися своїм баченням щодо систем зберігання енергії. Результати виявилися показовими та і чітко відображають напрямок, у якому рухається український енергетичний ринок.

Особливу увагу ми приділили оцінці бізнесом перспектив саме сонячних станцій та систем зберігання енергії. Ці рішення стають ключовими для забезпечення енергетичної стабільності, підвищення ефективності та оптимізації витрат у довгостроковій перспективі, — прокоментував результати технічний директор SUNSAY NRG Олександр Бут.

Читайте також: Нові проєкти зеленої енергетики в Україні під загрозою зупинки. В чому причина

Серед ключових висновків:

  • Рівень високої обізнаності про альтернативну енергетику серед респондентів зріс на 15,5% у порівнянні з минулим роком.
  • Найбільш поширеними бар’єрами залишаються недостатня поінформованість та висока вартість рішень, хоча останній показник суттєво знизився — з 44,9% до 25,2%.
  • Чверть опитаних компаній звертають увагу на нестачу фахівців, що підкреслює потребу в розвитку освітніх програм у сфері енергетики.
  • Кількість компаній, які вже інвестують в альтернативну енергетику, зросла більш ніж утричі — з 6% минулого року до 20,2% цього року.
  • 40,5% планують інвестиції найближчим часом, а ще 35,8% активно розглядають таку можливість.

СЕО SUNSAY NRG Сергій Зінкевич наголошує, що регулярне дослідження настроїв ринку та аналітика галузі допомагають компаніям краще орієнтуватися в тенденціях та ухвалювати стратегічні рішення для їхнього бізнесу. 

Ми прагнемо зробити внесок у сталий розвиток енергетичної системи України, і надалі плануємо регулярно досліджувати потреби бізнесу, а також ділитися корисними інсайтами з ринку, — сказав він.

SUNSAY NRG — один з лідерів ринку сонячної енергетики в Україні. Компанія спеціалізується на розробці, встановленні та обслуговуванні сонячних енергетичних систем і промислових установках для зберігання енергії для бізнесу. У 2024 році увійшла до рейтингу Forbes Next 250. За 7 років роботи реалізовано близько 400 проєктів, а це 50+ МВт сонячної енергії в Україні.

Читайте нас у Telegram: головні новини коротко

Мандровська Олександра
Редактор

Читають зараз