UPG збільшує свою мережу за рішенням АМКУ: що це означає для паливного ринку
10 Жовтня 17:57
Антимонопольний комітет України (АМКУ) дозволив приватному підприємству “Укрпалетсистем” (UPG) орендувати ще 60 АЗС мереж ANP і “Авіас”. Про це повідомляє «Комерсант Український» із посиланням на сайт відомства.
Йдеться про дозвіл на оренду 60 автозаправних станцій шляхом набуття контролю над єдиними майновими комплексами 17 компаній.
Серед них:
- АЙЛОНГ ЕВОЛЮШН
- АЛЬБІЛЕНД
- ВЕРТІКС-МОЛЛ
- ЕКОТРЕЙД КОМПАНІ
- ЕНДЖЕЛ КЕПІТАЛ
- ЄВРОТРЕЙД ЕКСПО
- ЖАСМІ-ТРЕЙД
- КОРСО ТАУН
- ЛАЙК ІНВЕСТ
- ЛІДЕР ФІНАНС
- НЬЮПОРТ ХОЛДІНГ
- ПЕРСПЕКТИВА ПРО
- СІРІУС ГОЛД
- СКАЙ ПРОЕКТ
- СОРЕЛЛА ОІЛ
- СТАРТ БІЗНЕС-ПЛЮС
- ТАРОС ГРУП.
“Укрпалетсистем” отримає контроль над 60 заправками: що цьому передувало
У другій половині травня 2025 року стало відомо, що компанія “Укрпалетсистем”, пов’язана з власником компанії UPG Володимиром Петренком, подала заявки до АМКУ на оренду 34 заправок, пов’язаних із мережею Avias. Йшлося про потенційну оренду або викуп до 400 АЗС. Експерти підрахували, що відновлення роботи кожної АЗС потребуватиме щонайменше $200 – 300 тис. Загальні інвестиції можуть перевищити $120 млн, не враховуючи вартості самої угоди.
Тоді АМКУ повернув заявки через порушення процедури. Але ринок палива продовжило “лихоманити”. Адже основні гравці вже налаштувалися на посилення конкуренції саме в бюджетному сегменті. Причина – здатність UPG запропонувати пальне за нижчими цінами завдяки імпортним можливостям і масштабу. Це – вагомий ризик для локальних гравців та невеликих мереж, які працюють у регіонах.
Зауважимо, що UPG володіє власною логістикою, терміналами і парком бензовозів, що дозволяє забезпечити масштабну мережу пальним без залучення посередників. У 2023 році компанія також почала створювати власну енергетичну інфраструктуру на базі газопоршневих електростанцій.
Але вже через два місяці АМКУ змінив власне рішення та надав UPG дозвіл орендувати 34 АЗС у Києві та Київській області, що раніше працювали під брендами Авіас та ANP. Йшлося про надання контролю над активами через оренду, а не пряму купівлю. Орендодавцями виступили юрособи (Текіла Голд, Скай Проект, Сіріус Голд, Імідж Еволюшн, Жасмі-Трейд, Євротрейд Експо та інші), бенефіціаром яких є Юрій Кіперман — батько бізнесмена Михайла Кіпермана (бізнес-партнер Ігоря Коломойського).
Через кілька днів після цього Петренко запустив ремонт та ребрендинг отриманих автозаправок у Києві. Він не став деталізувати, скільки планує інвестувати в модернізацію.
Точної суми поки немає, всі обʼєкти різні. Ці станції потребують великого ремонту, бо тривалий час не працювали. До середини серпня почистимо резервуари, трубопроводи, підготуємо колонки, щоб запустити продаж пального. Вартість цього етапу – 3,5 млн грн. Повну реконструкцію, включно з ребрендингом, почнемо восени з тих станцій, які покажуть найбільші проливи. Завершити модернізацію плануємо десь через вісім місяців, — сказав Петренко.
Він додав, що АМКУ дозволив ребрендинг АЗС під UPG. Тому паралельно його компанія запровадила модель корпоративного управління (гендиректором став ексбанкір Олександр Матюшенко).
Читайте також: UPG почала ребрендинг автозаправок групи Коломойського в Києві
Але на цьому кейс не завершився. На початку серпня 2025 року АМКУ дозволив компанії “Укрпалетсистем” орендувати ще 47 автозаправних станцій, що належать компаніям групи “Приват”. Йшлося про активи 10 компаній, зокрема “Ньюпорт Холдінг” (10 АЗС), “Нафтапрайм” (9 АЗС) та “Лайк Інвест” (6 АЗС). Заправки розташовані в різних регіонах України.
Крім того, через два тижні після цього стало відомо, що UPG Антимонопольний комітет України дозволив компанії Петренка орендувати ще 46 автозаправних станцій у Полтавській та Запорізькій областях.
Станції належать 10 компаніям, серед яких:
- Альбіленд,
- Енджел Кепітал,
- Жасмі-трейд,
- Імідж еволюшн,
- Корсо Таун,
- Лідер фінанс,
- Нафтапрайм,
- Ньюпорт Холдінг,
- Перспектива про,
- Старт бізнес-плюс.
А наприкінці вересня 2025 року АМКУ погодив оренду ще 17 станцій ANP і “Авіас” у Кіпермана, пов’язаних з активами Коломойського.
Дивіться нас у YouTube: важливі теми – без цензури
Скільки UPG витрачає на своє розширення
За оцінками експертів паливного ринку, модернізація кількох сотень АЗС може коштувати від 200 млн до 800 млн грн. Йдеться про оновлення обладнання, зачистку резервуарів та брендинг.
Експерти нагадують також про додаткові ризики.
Середньостатистичний чек оновлення зараз становить близько 1 млн грн і включає зачистку резервуарів, оновлення обладнання та базовий брендинг, — пояснив директор консалтингової компанії А95 Сергій Куюн.
А аналітик компанії “Нафторинок” у коментарі медіа NV Олександр Сіренко зазначив, що UPG має власні нафтобази, парки вагонів і бензовозів. Тобто компанія може контролювати власну маржу. Водночас він звернув увагу на брак у групи досвіду управління сотнями станцій.
Сам Володимир Петренко тоді закцентував на тому, що UPG має сталу фінансову базу, збудовану за більш ніж 20 років роботи, тож використовує власні ресурси.
Читайте нас в Telegram: важливі теми – без цензури