Через бездіяльність столичної влади метро на Виноградар коштуватиме на 8 млрд грн дорожче
23 Вересня 2024 16:01
Будівництво Сирецько-Печерської лінії метро на Виноградар виявилося на 8 мільярдів гривень дорожчим, ніж очікувалося. Замість запланованих 5,9 млрд грн, завершення проєкту тепер потребує майже 14 млрд грн. Про це повідомляє «Комерсант Український» з посиланням на Державну аудиторську службу України, яка провела фінансовий аудит діяльності «Київського метрополітену».
Серед основних причин подорожчання – прострочений борг у 4 млрд грн та відтермінування будівництва. Аудитори звинувачують у цьому недоброчесного підрядника АТ «Київметробуд» та бездіяльність столичної влади.
Згідно з висновками перевірки, у 2018-2019 роках «Київметробуд» отримав авансові платежі на суму 2,59 млрд грн, проте не використав їх за призначенням. Замість продовження будівництва, підрядник розмістив частину коштів на депозитних рахунках, зокрема 1,7 млрд грн у «Укргазбанку». Крім того, значна частина бюджетних грошей пішла на оплату аудиторських, юридичних та консультаційних послуг, страхування фінансових ризиків, а також надання фінансової допомоги іншим компаніям. На будівництво ж кошти практично не спрямовувалися.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко
Попри це, наприкінці 2019 року «Київський метрополітен» перерахував підряднику додатково 1,41 млрд грн, з яких освоєно було лише 44,1 млн грн.
Через такі порушення відновлення будівництва метро на Виноградар тепер коштуватиме бюджету значно більше.
“Тепер відновлення будівництва метро на Виноградар обійдеться бюджету у 2,5 рази дорожче. За результатами перерахунку показників вартості робіт кошторис за 6 останніх років (з 2018 до 2024-го) збільшився на 8 млрд грн: з 5,9 до майже 14 млрд гривень”,
– повідомили в Держаудиті.
Крім зростання вартості робіт, додатково знадобляться 69,4 млн грн для коригування проєкту будівництва.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко