Демонтаж «Більшовика» за 120 млн грн: новостворений консорціум готує майданчик для добудови Шулявського мосту
10 Жовтня 19:32
КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва” уклало угоду на 121,12 млн грн із консорціумом “Промбуд Технолоджи” на демонтаж будівлі заводу “Більшовик”.
Йдеться про цех №5, а також пов’язані споруди: димові труби, склад, цехи та підвальний корпус. Про це пишуть Наші гроші, передає «Комерсант Український».
Роботи мають виконати за п’ять місяців після передачі майданчика.
Чому зносять старі приміщення
Знесення старих виробничих приміщень є умовою для завершення реконструкції Шулявського шляхопроводу — ключової транспортної розв’язки на перетині проспекту Перемоги та вулиці Гетьмана.
Цей проєкт давно вважається проблемним через затримки та зростання вартості, а демонтаж заводу — один із останніх кроків перед фінальним етапом будівництва.
Як проходив тендер
- Очікувана вартість робіт у 2024 році становила 126,33 млн грн.
- На торгах були п’ятеро учасників, які пропонували від 80,56 млн грн до 126,07 млн грн.
- Переможцем у червні обрали консорціум “Промбуд Технолоджи”, створений лише за два тижні до оголошення тендеру. Договір уклали у жовтні.
Хто стоїть за консорціумом
“Промбуд Технолоджи” об’єднує дві компанії:
- ТОВ “Д-Групп Констракшн” (раніше мала київську прописку, нині зареєстрована у Дніпрі, серед колишніх власників — сейшельський офшор і громадянин Панами),
- ТОВ “Будівельна компанія “Аурум”.
“Д-Групп Констракшн” раніше виконувала невеликі підряди, зокрема для КП “Боярка-Водоканал”, але на сайті компанії зазначені роботи і на масштабних об’єктах, як-от Подільський міст у Києві.
У 2023 році дирекція вже проводила тендер на знесення цеху. Переможцем тоді стало ТОВ “Мостицький 2” із ціною 91 млн грн, але договір розірвали через зауваження Держаудитслужби.
Нинішня ціна виявилася на чверть вищою.
Чому навколо “Більшовика” стільки скандалів
- У 2022 році ДБР повідомило підозру оцінювачам, які нібито занизили вартість акцій заводу “Більшовик” більш ніж на 1 млрд грн під час приватизації.
- Сам завод має вигідне розташування в Києві, тому питання його подальшого використання давно викликає підвищений інтерес бізнесу й політики.
- Схожа історія була і з “Київським автомобільним ремонтним заводом”: його продали спершу за 123 млн грн, але згодом нова ціна сягнула вже 310 млн.
Демонтаж цеху планують завершити за пів року. Після цього місто обіцяє перейти до фінальної фази реконструкції Шулявського шляхопроводу, який роками був об’єктом критики через довгобуд і підозри у завищених кошторисах.
Шулявський шляхопровід — одна з найважливіших транспортних артерій столиці.
Його реконструкцію почали у 2019 році після аварійного обвалу частини мосту. Відтоді проєкт неодноразово затягувався і дорожчав, а знос промислових корпусів “Більшовика” став ключовим каменем спотикання.