Від гірськолижного курорту до туристичного хаба: як Bukovel формує модель майбутнього
10 Жовтня 19:32
ЕКСКЛЮЗИВ
У Буковелі планують масштабну реконструкцію, яка дасть змогу курортному місту стати ще привабливішим для інвесторів і туристів. Про це розповів керівник Офісу сталого розвитку Bukovel Богдан Красавцев під час бізнес-дискусії “Буковель як магніт інвестицій: чи не рушив вже останній потяг?”, організованої «Комерсант Український».
Він розповів, що у 2026 році Bukovel планує розпочати масштабну реконструкцію центральної площі курорту, аби вона стала ще привабливішим туристичним “магнітом”.

Ми усвідомлюємо потребу оновлення цієї локації. Площа стане більшою, комфортнішою та функціональною. Коли приїжджає багато туристів, виникають черги біля оглядових витягів. У нас, до речі, є два оглядові витяги прямо там, на ділянці. Ми навіть один запускаємо додатково. Він найвищий — на чотири людини. Бо ми усвідомлюємо, що нам треба, відкрити можливість піднятися нагору якнайбільшій кількості гостей, — зазначає Красавцев.
Реконструкція стартує навесні, одразу після зимового сезону. Концепція оновленої площі поки не розкривається. Як додов представинк Офісу сталого розвитку Bukovel “витримують таємницю”, проте дійсно працюють з “Архіматикою”.
Інклюзивність як частина філософії курорту
Окремим напрямом свого розвитку Bukovel визначає інклюзивність. За оцінкою координатора з інклюзивної політики, сьогодні рівень доступності курорту становить лише 5 із 10 можливих балів.
Наше бачення полягає в тому, що курорт має бути інклюзивним максимально. Наша мета – вже у 2025 році реалізувати реальні зміни, щоб зробити інфраструктуру комфортнішою для людей з інвалідністю. Частину робіт плануємо виконувати в періоди з меншою туристичною активністю, щоб не створювати незручностей, — пояснює керівник.
Освітня інфраструктура: від школи до наукового парку
Зі зростанням кількості постійних мешканців курорту дедалі актуальнішим стає розвиток освітньої інфраструктури.
Буковель — це не лише місце для відпочинку. Тут живуть і працюють сотні людей із різних регіонів. Питання шкіл, дитячих садків, позашкільних гуртків – дуже актуальне. У Поляницькій громаді маємо школу, де навчається багато дітей, проте на додаткові гуртки, наприклад, треба їздити до Яремче, — каже Красавцев.
У Bukovel також діє Парк науки, відкритий на початку 2025 року, який став популярним серед родин із дітьми. Однак компанія бачить потребу в подальшому розвитку освітніх та розважальних проєктів.
Приватна школа, дитячий садок чи мережа гуртків – це не лише соціальна, а й інвестиційна можливість. Тому, власне, ми закликаємо, якщо є бажання інвестувати, в освітню інфраструктуру, — ми відкриті. В зелену інфраструктуру так само, — додав Красавцев.
Можливості інвестицій, проєктів та аквапарк
За словами керівника Офісу сталого розвитку, Буковель насправді може пропонувати необмежену кількість інвестиційних можливостей. І нещодавно відкритий аквапарк Mavka засвідчив, що запит на цікаві проєкти — величезний.
Люди обирають щось цікаве. Аквапарк зараз є таким новим магнітом, куди люди їдуть. Та замало просто відкрити музей, новий освітній центр чи локацію. Успіх в такій справі визначають і продумана стратегія, і маркетинг. Україна має чудовий приклад проєкту Ukraїnе WOW, і я певен, що Буковель може бути успішним майданчиком для схожих ініціатив, — зауважив Красавцев.
Цінова політика: Буковель – не лише для заможних туристів
Попри репутацію “лакшері-курорту”, у Bukovel наголошують, що відпочинок там може бути доступним для різних категорій туристів.
Я живу в Буковелі й можу сказати: ціни дуже варіюються. Є готелі по 1300 грн за ніч, а є і по 10 тисяч грн. У кожного свій запит, — пояснює Красавцев.
У 2025 році на території курорту відкриється супермаркет “Сільпо”, що має забезпечити доступний рівень цін на продукти. Крім того, у Bukovel активно розвивається мережа ресторанів – понад 50 локацій різного формату. Відповідно, є цінові пропозиції для будь-якого туриста.
Екологічний підхід та принципи сталого розвитку
Озеро Молодості та пляж в Буковелі отримали міжнародний сертифікат “Блакитний прапор” за екологічні стандарти.
Ми не хочемо забудовувати все готелями. Люди приїжджають сюди, щоб побачити Карпати, природу, а не бетон і скло. Наше завдання — зберегти баланс між урбанізацією та дикою природою, — наголошує він.
Компанія також активно впроваджує зворотний зв’язок із гостями – відгуки можна залишити через QR-коди, а кожен коментар обробляється менеджментом.
Читайте також: Бізнес не здається: як Івано-Франківщина стала одним із “магнітів” інвестицій
Курорт майбутнього: повільний туризм і всесезонність
Курорт активно переходить до моделі всесезонного туризму. Влітку Буковель стає центром активного відпочинку: піші маршрути, екстрим-парки, велотури, восени – турист приїздить збирати гриби, весною курорт пропонує велнес, SPA, коференції та можливості якісного проведення будь-яких заходів.
Тобто сніг (через зміни клімату, — ред.) тепер — не гарант. Ми не можемо передбачити, коли він випаде і чи буде його достатньо для старту зимового сезону. Тому інвестуємо в інфраструктуру, яка приваблює туристів цілий рік, — пояснює Красавцев.
Серед планів курорту — активний розвиток спортивного туризму також.
Дивіться нас у YouTube: важливі теми – без цензури
