Дослідження: YouTube у 20% випадків підкидає новим користувачам неякісний ШІ-контент

28 Грудня 08:06

Понад 20% відео, які алгоритми YouTube пропонують новим користувачам, — це “AI slop”, низькоякісний контент, створений за допомогою штучного інтелекту. Дохід від його переглядів щороку становить близько 117 млн доларів.

Про це йдеться в результатах дослідження, яке провела компанія з редагування відео Kapwing, пише Guardian, передає «Комерсант Український».

Kapwing опитала 15 тисяч найпопулярніших YouTube-каналів у світі — зокрема, 100 найкращих у кожній країні — і виявила, що 278 із них містять тільки “AI slop”.

За оцінками, такі “слопові” канали набрали понад 63 мільярди переглядів і 221 млн підписників, принісши близько 117 мільйонів доларів доходу на рік.

Дослідники також поекспериментували самі: створили новий обліковий запис на YouTube і подивилися, що їм порекомендує алгоритм. Виявилося, що 104 з перших 500 відео, рекомендованих у стрічці, теж були з-поміж “AI slop”.

А власний аналіз британського видання Guardian цього року зафіксував, що майже 10% YouTube-каналів, що найшвидше зростали, складалися з “ШІ-сміття”.

Приклади каналів зі “slop”

Один із найпопулярніших каналів, який виявило дослідження, — Bandar Apna Dost в Індії. Там наразі 2,4 млрд переглядів. Сторінка розповідає про пригоди макаки резус і персонажа, створеного за зразком Халка, який бореться з демонами і подорожує на вертольоті, зробленому з помідорів. За оцінками Kapwing, канал може заробляти до 4,25 млн доларів.

Канал Pouty Frenchie, створений у Сінгапурі, має 2 млрд переглядів й орієнтований на дітей. Він розповідає про пригоди французького бульдога: поїздку до цукеркового лісу, поїдання кришталевого суші. Kapwing оцінює його прибуток у майже 4 млн доларів на рік.

Пакистанський канал The AI World публікує створені за допомогою ШІ короткометражні фільми про катастрофічні повені в Пакистані з такими назвами як “Бідні люди”, “Бідна сім’я” та “Кухня під час повені”. Багато з цих відео супроводжуються саундтреком під назвою “Розслаблюючий дощ, грім і блискавки для сну”. Сам канал має 1,3 млрд переглядів.

“Slop” як слово 2025 року

Нагадаємо “Slop” обрали словом 2025 року за версією американського словника Merriam-Webster, головного словника австралійської англійської мови Macquarie Dictionary, а також за версією журналу The Economist.

Анна Ткаченко
Редактор

Читають зараз