Двозначне зростання виторгу попри війну: хто лідирує на ринку мінімаркетів в Україні
10 Листопада 22:23
РЕЙТИНГ
Формат мінімаркетів в Україні набирає обертів: одна мережа вже перевищила позначку у 300 локацій, ще п’ять мають понад 200 точок. Forbes Ukraine назвав десять найбільших гравців ринку, передає «Комерсант Український» із посиланням на медіа.
На першому місці опинилася мережа “Сімі” (власники Дмитро Мерченко, Сергій Кикіньов) — 368 магазинів станом на червень 2025-го, виторг 3,4 млрд грн за пів року, +51% динаміка. Мережа заснована у 2012-му в Луцьку (раніше мала назву “Сім23”). Магазини “Сімі” працюють на заході України, зокрема у Львові, Тернополі, Івано-Франківську, Хмельницькому.
Друге місце у рейтингу отримав “М’ясомаркет” (власник — Юрій Косюк) — 269 точок, 0,43 млрд грн виторг за пів року, +62,4% динаміка. Працює з 2020 року (Ковель), тестує доставляння через Glovo та передзамовлення (доступне у мережі маркетів у Кропивницькому).
“Бронзовим призером” стала мережа магазинів “Делві” Олег Мазіна з показниками у 262 магазини, 1,25 млрд грн виторгу за пів року, +38%. Заснована у 2015-му (Дніпро), працює у шести регіонах. За останні півтора року подвоїла мережу, запустила застосунок у травні 2025-го та оновила інтер’єри.
Інші місця розподілили між собою такі мережі мінімаркетів:
“Коло” (Геннадій Буткевич) — 248 точок, 1,6 млрд грн за пів року, +31,8%. Перший магазин відкрито у 2017-му в Києві. У 2025-му — редизайн локацій з високим трафіком і ставка на СТМ.
“Близенько” (Олександр Бережанський) — 248 точок, 0,6 млрд грн за пів року (динаміка н/д). Один із лідерів заходу України із виторгом у 31 млн грн за 2024 рік. На жовтень 2025-го має 280 магазинів, ще 24 на ремонті; присутність у шести областях Заходу.
Перелік найбільших мінімаркетів за перше півріччя 2025-го для медіа підготувала компанія GT Partners, яка надала список мереж за кількістю магазинів та їхніх основних юросіб.
Osnova Market (Павло Варшавський, Юрій Пасічник) — 143 точки, 0,31 млрд грн за пів року. Бренд у портфелі “Альянс Рітейл Груп” (разом 170+ точок, також “Домашній маркет”, “Pro Просто продукти”, Mashket). Виторг групи за 2024 рік склав 1,2 млрд грн (+70% р/р). Є власна кулінарія.Також у магазинах щомісяця продають 27 тис. піц і 21 тис. десертів. Працює програма лояльності й застосунок.
“Бадьорий” (Віталій Мірошніков, Ігор Прохоренко) — 140 магазинів, 1,1 млрд грн виторгу за пів року(зростання на 57%). Це київська мережа, яка працює з 2017 року. На листопад 2025-го ритейлер налічує 158 торгових точок і планує розширитися до близько 500 до 2030-го.
box експрес маркет (Геннадій Черевко) — 132 точки (виторг та динаміка н/д). Працює з 2019-го, фокусується на Києві та області. Станом на листопад 2025 року має понад 150 локацій. Має пекарню. Мережа впровадила ERP, WMS, MySales, PlanoHero. До кінця року у планах ще 30 відкриттів, розвиток доставлення піци й smart-самообслуговування.
Дивіться нас у YouTube: важливі теми – без цензури
“Тано” (Михайло Липка) — 115 точок (виторг та динаміка н/д). Працює в Чернівецькій, Тернопільській та Івано-Франківській областях. У серпні 2025-го мережу публічно критикували за модель з ФОП і податкові ризики.
“ЛотОк” (Дмитро Семенченко) — 98 магазинів, 1,1 млрд грн за пів року, +10,5%. На ринку з 2011-го, близько 100 точок у Києві, Київській і Хмельницькій областях. Розвиває власне виробництво кулінарії, випічки, напівфабрикатів, СТМ “ЛотОк” та “Національні Традиції”.
Таким чином, загальна картина на вітчизняному ринку складається така: сегмент мінімаркетів стрімко масштабується, гравці інвестують у цифрові інструменти, СТМ, власну кулінарію та омніканальні сервіси. Захід і Київщина залишаються ядром експансії, а лідери демонструють двозначні темпи росту виторгу навіть в умовах війни та споживчої обережності.
Читайте нас в Telegram: важливі теми – без цензури