Geely знімає Zeekr з біржі США: китайський автовиробник згортає експансію і робить ставку на внутрішню консолідацію

23 Грудня 18:24

Китайський транснаціональний холдинг Geely Automobile Holdings завершив приватизацію свого преміального електромобільного бренду Zeekr. У результаті компанія припинила лістинг акцій Zeekr на Нью-Йоркській фондовій біржі (NYSE), викупивши всі частки міноритарних інвесторів. Про це пише autocentre, передає «Комерсант Український».

Що відомо про угоду

Сума угоди становила близько 2,4 млрд доларів. Частка Geely у Zeekr зросла з 65,7% до 100%, а фінансові показники бренду тепер повністю консолідовані у звітності материнської компанії, яка котується на Гонконзькій біржі.

Ще рік тому, у травні 2024 року, Zeekr вийшов на біржу в Нью-Йорку, що тоді розцінювали як крок до глобального масштабування бренду.

Чому Geely змінила курс

Приватизація Zeekr стала завершальним етапом реалізації так званої «Тайчжоуської декларації» — стратегії, яку керівництво Geely Holding ухвалило восени 2024 року. Її суть — відмова від розпорошення ресурсів між численними брендами та перехід до жорсткішої централізації.

У межах цієї моделі бізнес групу фактично поділили на два кластери:

  • Geely Auto Group, що охоплює масові бренди Geely, Geely Galaxy та Geely Radar;
  • Zeekr Tech Group, до якої увійшли преміальні та технологічні марки Zeekr і Lynk & Co.

Таким чином Zeekr з незалежного публічного активу перетворюється на внутрішній технологічний центр усієї групи.

Що дає повна інтеграція

Одним із ключових елементів реструктуризації стала інтеграція бренду Lynk & Co, над яким Zeekr отримав мажоритарний контроль. Тепер саме Zeekr відповідає за розробку платформ і продуктів для обох брендів.

За оцінками компанії, це вже дозволило скоротити витрати на дослідження та розробку на 15–20% протягом року. Крім того, повне володіння Zeekr відкриває шлях до масштабування універсальної платформи SEA (Sustainable Experience Architecture) на інші підрозділи групи — зокрема Volvo та Polestar — і пришвидшує виведення нових моделей на ринок.

Чому саме делістинг у США

Аналітики пов’язують вихід Zeekr з NYSE не лише з внутрішньою стратегією Geely. Серед причин також називають тривалу волатильність акцій китайських компаній у США та зростання регуляторних і політичних ризиків для бізнесу з Китаю на американських фінансових майданчиках.

Для Geely концентрація на азійських ринках капіталу виглядає менш ризикованою і більш керованою.

Сукупні продажі Zeekr та Lynk & Co зросли

За попередніми підсумками 2025 року, сукупні продажі Zeekr та Lynk & Co зросли більш ніж на 30%, значною мірою завдяки моделям Zeekr 001 і 007, які активно продаються за межами Китаю — зокрема на Близькому Сході та в Південно-Східній Азії.

Марина Максенко
Редактор

Читають зараз