Готельний ринок Одеси може стати стабільним і рентабельним. Що для цього потрібно
14 Квітня 12:49
Одеські готелі в 2024 році показали зростання, проте такий результат в основному забезпечили показники літнього сезону. Про це йдеться в черговому дослідженні проєкту Hotel Matrix, який займається готельною аналітикою, інформує «Комерсант Український».
Як зазначають фахівці проєкту, позитивна тенденція вказує на відновлення попиту, але існують важливі моменти, які не варто ігнорувати.
Якими ж були ключові показники діяльності готелів Одеси у 2024 році
1. Occupancy (завантаженість) – це перший із трьох KPI готелю, який показує процент проданих кімнат по відношенню до доступних до продажу за певний період. У 2024 році він становив – 34% – проти 26% у 2023 році, плюс 8%.
2. ADR (середній тариф дня) – інший важливий показник, який дає інформацію про цінову політику, яку застосовує готель. У 2024 році він сягнув 2177 грн – проти 1987 грн у 2023-му, плюс 9.5%.
3. RevPAR (дохід на доступний номер) – це один з найпоширеніших фінансових індикаторів, що дозволяє оцінити, наскільки ефективною є діяльність готелю. У минулому році цей дохід склав 759 грн – проти 522 грн у 2023 році, плюс 45.4%.
На що вказують такі показники
По-перше, зростання Occupancy (завантаженості) у літні місяці стало основним драйвером змін у 2024 році. Проте, у порівнянні з іншими регіонами, Одеса все ще залишається на рівні низької завантаженості в місяці поза сезоном.
По-друге, ADR (показник середнього тарифу дня) зростає на 9,5%, але цього недостатньо для того, щоб компенсувати дефіцит прибутку в низький сезон. Як констатують експерти, літні місяці показали суттєвий попит, але ціни не були збільшені відповідно до попиту, що призвело до втрати можливого доходу.
По-третє, RevPar (дохід на доступний номер) продовжує зростати завдяки літньому піку, але, без належного підвищення тарифів у цей період, прибуток не відповідає рівню заповнюваності і це знижує ефективність цінової стратегії.

Які висновки експертів проєкту Hotel Matrix
Готелі Одеси в 2024 році відновили попит, але лише сезонні тренди визначають їх результативність. Найбільший потенціал полягає у підвищенні ADR (середнього тарифу дня) у літні місяці, щоб адаптуватися до зміни попиту та забезпечити збільшення прибутку.
Тобто, за оцінками експертів, Одеса має всі шанси стати не просто сезонним напрямком, а стабільним і рентабельним готельним ринком. Ключове завдання – підвищення тарифів та впровадження більш гнучкої стратегії управління попитом на цілий рік.
Що відомо про проєкт Hotel Matrix
Це онлайн-інструмент для аналізу готельного бізнесу, розроблений спеціалістами з Польщі та України. Він дозволяє аналізувати ринок, порівнювати показники конкретного готелю з показниками конкурентів і на підставі отриманих даних визначати стратегію розвитку відповідного готелю. Тобто дані сервісу допомагають готельєрам розуміти наскільки ефективно працює готель.
Hotel Matrix заснували три інвестори з України, дотичні до готельного бізнесу. Старт проєкту відбувся у травні 2020 року, і наразі до нього підключено 200 готелів.
Нагадаємо, раніше аналітики Hotel Matrix вже дослідили готельний ринок Києва, оцінили стан справ в готельній галузі Львова, а також висловили своє бачення розвитку готельного ринку Буковеля.
Як розвивається готельний ринок України
В Україні зареєстровано 3017 компаній, які займаються готельним бізнесом та іншими варіантами тимчасового розміщення, і цей вид діяльності є для них основним. Такі дані сервісу аналізу ринків Vkursi Market BI наводить видання Forbes Ukraine.
У 2022 році дохід галузі становив 8,2 млрд грн. У 2023-му він зріс на 86%, до 15,3 млрд грн. За три роки, з 2022-го до 2024-го, дохід готельної галузі України виріс у 5,4 раза – до 44,4 млрд грн.
30 найдохідніших учасників готельного ринку України у 2024 році отримали 8,5 млрд грн, а лідером стала компанія ТОВ «Парктур», яка є оператором курорту «Буковель», із виторгом понад 1 млрд грн.
У 2024 році найбільші виторги згенерували столичні готелі. Сукупно вони отримали 28,1 млрд грн. Саме в Києві сконцентрована ділова активність і бізнесові події.
Далі йде Івано-Франківська область, де зосереджена велика кількість відпочинкових локацій. Готелі цього регіону отримали 5,1 млрд грн виторгу.
Готелі Львівської області здобули 4,9 млрд грн, Закарпатської – 1,3 млрд грн, Одеської – 939 млн грн.