ГУР підірвало Транссиб: чому це важливо для України

17 Листопада 15:59
РОЗБІР ВІД «Комерсант Український»

Неподалік селища Сосновка у Хабаровському краї рф стався вибух, який заблокував рух вантажів на Транссибірській магістралі — ключовому залізничному маршруті, що з’єднує Далекий Схід та Європейську частину росії. ГУР Міністерства оборони України підтвердило, що це — результат спецоперації української воєнної розвідки. «Комерсант Український» розбирався, чому диверсія на одній із ключових транспортних артерій рф має значення не лише для самої росії, а й для України — від впливу на військові перевезення до послаблення економіки противника.

Що сталося на Транссибі

Пізно ввечері 13 листопада прогримів вибух на ділянці магістралі поблизу Сосновки.

ГУР Міністерства оборони України підтвердило, що це — результат спецоперації української воєнної розвідки. Унаслідок підриву під укіс зійшов вантажний потяг, а залізничне полотно отримало суттєві пошкодження.

ГУР оприлюднило ексклюзивні кадри підготовки операції, показавши, як працювали розвідники, які змогли вразити одну з найважливіших логістичних артерій держави-агресора.

Зійшов з рейок вантажний потяг, який, за оцінками експертів, міг перевозити військові вантажі.

Кремлівські спецслужби, які відповідають за охорону стратегічних об’єктів, не змогли запобігти диверсії.

У ГУР заявили, що операція була спрямована на зрив постачання російській армії зброї та боєприпасів, зокрема тих, що рф отримує з Північної Кореї.

Чому Транссиб — критично важлива артерія для рф

Військовий експерт Олег Жданов у коментарі «Комерсант Український» розповів, що значення Транссибірської магістралі для російської військової логістики неможливо переоцінити.

«Справа у тому, що Транссиб є однією із артерій постачання боєприпасів і озброєння для російської армії. Радянський Союз зосереджував величезні запаси техніки і озброєння саме на Далекому Сході. А інших залізничних магістралей не існує», — каже Жданов.

РФ досі не має повноцінної автотраси, яка б з’єднувала Далекий Схід з центральною частиною країни.

«До речі, не існує автомобільної дороги між Далеким Сходом і, допустимо, Уралом. путін – вже третій цар, який намагається побудувати цю автомагістраль. Але це неможливо із-за ґрунтів.
Так що залізниця це єдиний шлях, крім літаків, але літаками не навозиш стільки», — зазначив експерт.

Залізниця — єдиний спосіб транспортувати великі партії боєприпасів, техніки, запчастин та ракетних компонентів.

«Тому це дуже важливо», — підкреслив Жданов.

Дивіться нас у YouTube: важливі теми – без цензури

Північна Корея — ключовий постачальник снарядів для рф

Експерт зазначив, що усі вантажі з КНДР прямують саме Транссибом. Порушення роботи магістралі автоматично зриває графік забезпечення російських військ на фронті.

«І ми ще не забуваємо, що там Північна Корея, яка на сьогоднішній день забезпечувала до 60 відсотків боєприпасів для артилерії, російської. Ну, сьогодні, як каже пан Скибицький, вдвічі вони зменшили кількість боєприпасів, які вони постачають», — підкреслив Жданов.

Фактична відсутність альтернатив робить Транссиб критично важливим для військової логістики рф Як пояснює військовий експерт, значення цієї магістралі для російської армії важко переоцінити:

«Транссиб – це єдина артерія, яка сполучає Далекий Схід і Європейську частину російської федерації», — резюмував Жданов.

Читайте нас в Telegram: важливі теми – без цензури

Дзвенислава Карплюк
Редактор

Читають зараз