Італія розширила антимонопольне розслідування проти Meta: під прицілом — інструменти AI у WhatsApp
26 Листопада 17:21
Антимонопольний регулятор Італії оголосив про розширення розслідування щодо корпорації Meta через підозри у зловживанні домінантним становищем під час інтеграції інструментів штучного інтелекту в месенджер WhatsApp. Про це повідомляє агентство Reuters, передає «Комерсант Український».
Про що йдеться
Йдеться про умови сервісу WhatsApp Business Solution, які набрали чинності 15 жовтня. За оцінкою італійської Антимонопольної служби (AGCM), нові правила, а також впровадження функцій Meta AI у WhatsApp можуть створювати бар’єри для конкурентів на ринку AI-чатботів — зокрема, обмежувати виробництво, доступ до ринку та технічний розвиток інших компаній.
AGCM заявила, що розглядає можливість запровадження тимчасових заходів щодо обмеження дії нових умов WhatsApp Business Solutions та використання елементів Meta AI до завершення розслідування.
Перше провадження проти Meta в Італії було відкрито в липні
Тоді регулятор висловив сумніви, що компанія інтегрувала свого AI-помічника в WhatsApp без належної згоди користувачів, чим могла порушити правила конкуренції Європейського Союзу.
Попри те, що Meta активно розширює використання своїх AI-рішень у продуктах компанії, європейські регулятори дедалі частіше ставлять під сумнів, чи відповідають ці практики нормам захисту даних та конкурентного середовища.
Що ідомо про провадження Європейської комісії (ЄC) проти Meta
Meta разом із іншими великими платформами під підозрою, що не забезпечили належні механізми для модерації й реагування на незаконний контент (у тому числі контент, пов’язаний з насильством, пропагандою, дезінформацією). Згідно з попередніми висновками, платформи не дали користувачам простих і ефективних засобів для повідомлення про такий контент.
Також Meta підозрюють у порушенні правил конкуренції за новою моделлю реклами та монетизації, яка обмежує можливості вибору користувачів і створює перешкоди для конкурентів. У 2025 році ЄС вже наклав штраф на Meta за зловживання в рамках онлайн-маркетплейсу, а тепер аналізує дотримання DMA.
Компанії можуть загрожувати штрафи до декількох відсотків від глобального обороту, якщо висунуті претензії буде доведено.
Що відомо про суд в Ісавнії
В Іспанії суд зобов’язав Meta виплатити майже 481 млн євро 81 медіа через те, що компанія нібито незаконно обробляла персональні дані користувачів та отримувала непропорційну перевагу у сфері реклами, завдаючи шкоди цифровим медіа.
Іспанський парламент також ініціює окреме розслідування проти Meta щодо потенційних порушень приватності користувачів, зокрема незаконного відстеження активності користувачів Android.