Керівництво оборонного Кизлярського електромеханічного заводу загинуло під час аварії вертольота в Дагестані
9 Листопада 22:13
У Дагестані в результаті аварії вертольота Ка-226 загинули п’ять співробітників Кизлярського електромеханічного заводу (КЕМЗ), який працює на військово-промисловий комплекс Росії . Серед жертв — заступник гендиректора з будівництва та транспортного забезпечення Ачало Магомедов, головний інженер-енергетик Сергій Суслов, головний конструктор з гелікоптеробудування Сіражутдін Саадуєв та водій Іслам Джабраїлов, передає «Комерсант Український» з посиланням на російські пропагандистські ЗМІ.
П’ятим загиблим став бортмеханік Ка-226 – він помер у лікарні. Вижили лише двоє: виконавчий директор заводу, син голови КЕМЗ Ахмат Ахматов та льотчик-випробувач Володимир Андрєєв. Їх госпіталізували до опікового центру Махачкали.
Вертоліт зазнав аварії 7 листопада, прямуючи з Кізляра на базу відпочинку «Сонячний берег» поблизу Ізбербашу. Його останні хвилини потрапили на відео. При вимушеній посадці Ка-226 високо підняв ніс і сильно вдарився об пірс задньою частиною, у результаті в машини підломилися хвостові балки. Потім екіпаж намагався приводнитися, але ледь торкнувшись води, злетів у повітря в пошуках іншого майданчика для приземлення. Незабаром пілот втратив керування, і гелікоптер, розвалюючись на частини, звалився на нежитловий будинок у селищі Ачі-Су, після чого спалахнув.
Слідчий комітет РФ порушив кримінальну справу про порушення правил безпеки, що спричинило загибель кількох осіб (ч. 3 ст. 263 КК). Розглядаються дві версії події: помилка пілотування та технічна несправність. Розслідування причин катастрофи займеться Міждержавний авіаційний комітет. Відомо, що Ка-226 належав КЕМЗ.
Кизлярський електромеханічний завод входить до складу “Ростеху”. Підприємство виробляє гелікоптери, літаки малої авіації, вироби для літальних апаратів та комплекси для боротьби з безпілотниками. З червня 2022 року КЕМЗ перебуває під санкціями США за сприяння «шкідливим діям Російської Федерації за кордоном». У червні 2024-го завод разом із гендиректором Ібрагімом Ахматовим потрапив до чорного списку Євросоюзу. В обґрунтуванні йшлося про те, що підприємство виробляє наземні системи управління та діагностики авіаційної техніки, а також бортове обладнання для винищувачів Су-25, які використовуються на війні з Україною.