Китайські автобренди йдуть з росії: чому 60% ринку під загрозою у 2025 році
26 Березня 12:55
Російський авторинок у 2025 році може втратити десятки китайських автомобільних брендів, які зараз займають 60% ринку. Про це заявив глава асоціації “Російські автомобільні дилери” Олексій Подщеколдін у коментарі The Moscow Times, повідомляє «Комерсант Український»
Наразі в рф представлено понад 100 брендів на первинному та вторинному ринках, із них 60% — китайські, 30% — російські, а 5-6% — бренди, що офіційно покинули країну після 2022 року.
За словами Подщеколдіна, багато китайських виробників не змогли налагодити мережу сервісних центрів та швидко забезпечити доступ до запчастин. Це підриває довіру покупців, що призводить до скорочення продажів і змушує компанії згортати свою діяльність у рф.
“Якщо бренд не може гарантувати ремонт і підтримку, довіра до нього падає. У 2025 році китайських марок у росії стане значно менше”, — зазначив він.
До цього про вихід із росії частини китайських автомобільних брендів попереджали представники дилерських центрів. За їхніми словами, йдеться в першу чергу про китайські марки, що мають мінімальну клієнтську базу, – Livan, Kaiyi, SWM, Foton та інші.
Хто залишиться, а хто піде
Лише кілька китайських виробників адаптувалися до російських умов, створивши локальне виробництво й сервісну мережу. Серед них:
- Changan
- Chery
- Geely
- Haval.
Ці марки мають складальні лінії в росії та доступ до запчастин, що дає їм перевагу. Натомість менш відомі бренди, такі як Livan, Kaiyi, SWM і Foton, із мінімальною клієнтською базою, ймовірно, покинуть ринок. Дилери попереджали про це ще раніше, вказуючи на перенасиченість однотипними моделями та падіння продажів.
Проблеми китайських авто в росії
Дослідження 2024 року, проведене в 26 регіонах росії за участю 17 китайських брендів, показало: китайські автомобілі швидко іржавіють — уже за два роки експлуатації в місцевих умовах. Для порівняння, європейські бренди, які покинули рф, витримували до 22 років. Ця різниця в якості, разом із логістичними труднощами та відсутністю сервісу, відлякує покупців.
Частка китайських брендів на ринку нових авто в росії зросла до 68% за підсумками 2024 року, але вже в грудні експерти прогнозували відхід частини марок у 2025 році через низький попит і надлишок пропозиції.
Чому китайські бренди стали домінувати
Після початку повномасштабної війни росії проти України в 2022 році міжнародні автовиробники (Toyota, Volkswagen, Ford тощо) покинули рф, закривши заводи та припинивши поставки.
Китайські компанії заповнили цю нішу, імпортуючи автомобілі та швидко захопивши 60-68% ринку. Проте більшість із них не локалізувала виробництво, що тепер обертається проти них.
Що чекає російський авторинок у 2025 році
На даний момент у росії на первинному та вторинному ринках представлено понад 100 брендів автомобілів. Приблизно 60% з них – китайські, близько 30% – російські і 5-6% – ті, які офіційно пішли з Росії, і така пропорція може зберегтися до кінця 2025 року.
Експерти прогнозують, що частка китайських брендів може впасти нижче 60%, якщо не вирішаться проблеми з сервісом і якістю.
Російські марки (30% ринку) та залишки європейських брендів (5-6%) залишаться конкурентами, але без значного зростання.
Подщеколдін вважає, що пропорція збережеться до кінця 2025 року лише за умови, якщо лідери (Chery, Geely) утримають позиції.