Неочікувана заява: BYD пропонує Tesla об’єднати зусилля проти бензинових двигунів
10 Березня 16:44
Китайський лідер у виробництві електромобілів BYD заявив про готовність співпрацювати зі своїм конкурентом, компанією Tesla, задля боротьби з традиційними автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння. Про це заявила виконавча віцепрезидентка BYD Стелла Лі в інтерв’ю Financial Times, повідомляє «Комерсант Український»
Спільний ворог – двигуни внутрішнього згоряння
“Наш спільний ворог — це автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння. Ми повинні працювати разом, щоб змінити індустрію”,
— заявила Стелла Лі.
Втім, попри ці заяви, конкуренція між компаніями лише загострюється: обидва виробники прагнуть стати найбільшими у світі на ринку електромобілів. BYD активно розширює свою присутність у Європі, пропонуючи ширший асортимент продукції, ніж Tesla. Натомість Tesla зіштовхується зі зниженням продажів на європейському ринку, що частково пов’язано з політичним активізмом Ілона Маска.
Виступаючи в салоні BYD у Лондоні, Лі наголосила, що Китай відкритий до обміну з іноземними компаніями ключовими технологіями у сфері електромобілів та автономного водіння, попри торговельні суперечки з Брюсселем і Вашингтоном.
“Китайський уряд є більш відкритим, тому, можливо, тут існує багато хибних уявлень”,
— сказала вона.
Лі також підкреслила, що китайський ринок автомобілів є «осередком інновацій» та закликала іноземні компанії виходити на нього.
“Уряд підтримає вас і допоможе реалізувати будь-які технології”,
— додала Лі.
BYD просуває автономне водіння та розширює виробництво в Європі
Минулого місяця BYD оголосила, що її вдосконалені функції автономного водіння, реалізовані через систему «God’s Eye», стануть доступними для більшості моделей без додаткових витрат для покупців.
Це викликало занепокоєння в індустрії щодо можливого зниження прибутків від подібних технологій, оскільки аналітики прогнозують, що ринок буде змушений слідувати тенденції масового впровадження «розумного водіння».
Прагнучи мінімізувати наслідки європейських мит на китайські електромобілі, BYD активно розширює свою присутність у Європі через виробничі потужності в Угорщині та Туреччині. Також компанія залучила 5,6 млрд доларів через продаж акцій у Гонконзі для підтримки глобальної експансії.
Однак Брюссель наполягає на тому, що китайські компанії мають передавати європейським фірмам свої технології в обмін на субсидії ЄС. Водночас Пекін, реагуючи на посилення західного протекціонізму, прагне обмежити деякі види передового виробництва за кордоном.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко
Обмеження експорту технологій і відповідь BYD
Китай останніми роками розширив контроль над експортом технологій — від обмежень на постачання рідкоземельних металів до регулювання їхньої переробки для виробництва електромобілів.
Коментуючи вимоги ЄС щодо обміну технологіями, Лі заявила, що не звертає уваги на політику, адже вона є «короткостроковою», тоді як споживачі врешті-решт оберуть кращий продукт.
За її словами, китайський уряд активно підтримує експансію компанії на закордонні ринки, і всі інновації, зокрема у сфері автономного водіння, будуть представлені на міжнародному рівні.
“Китайський уряд дуже підтримує кожну нашу інвестицію за кордоном”,
— сказала вона.
BYD також планує запропонувати європейським покупцям альтернативи повністю електричним авто, зокрема плагін-гібрид Seal U, який не підпадає під антидемпінгові мита ЄС. Крім того, компанія має намір запустити преміальний бренд Denza пізніше цього року.
При цьому, за даними Schmidt Automotive Research, минулого року частка BYD на ринку електромобілів у Західній Європі, включно з Великою Британією, становила лише 2%.
BYD відмовляється від американського ринку через високі мита
Лі підтвердила, що компанія не планує виходити на ринок США після того, як Вашингтон запровадив 100% мито на китайські електромобілі.
У четвер президент США Дональд Трамп оголосив про додаткові мита на імпорт із Китаю та підтвердив плани щодо введення зборів на товари з Мексики та Канади з наступного тижня. Лі зазначила, що BYD поки що не ухвалила рішення щодо будівництва заводу в Мексиці.
Водночас вона заявила, що не хвилюється через потенційне уповільнення глобального переходу на електромобілі внаслідок американської політики. За її словами, електрокари залишаються кращою альтернативою бензиновим авто.
“Чому люди продовжують обирати електромобілі? Тому що це кращі машини, розумніші та якісніші”,
— підсумувала Лі.
BYD – китайський конкурент Tesla
BYD (Build Your Dreams) — китайська автомобільна та технологічна компанія, заснована у 1995 році. Спочатку вона спеціалізувалася на виробництві акумуляторів, але згодом стала одним із лідерів світового ринку електромобілів.
Компанія відома широким модельним рядом електрокарів, гібридів і акумуляторних технологій, а також активно розвиває напрям автономного водіння та енергозберігаючих рішень.
BYD є ключовим гравцем у глобальній електромобільній індустрії та веде агресивну експансію на європейський ринок, відкриваючи заводи в Угорщині та Туреччині. У компанію інвестував відомий американський підприємець Воррен Баффет.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко