Нова реальність: столичний готельний ринок демонструє зростання
2 Квітня 12:49
У 2024 році готельний ринок Києва демонструє не просто відновлення, а структурне зростання з чіткими ознаками стабілізації попиту та покращення тарифної дисципліни. Про це йдеться в дослідженні проєкту Hotel Matrix, який займається готельною аналітикою, інформує «Комерсант Український».
Приміром, заповнюваність столичних готелів зросла у минулому році до 42% порівняно з 30% у 2023 році.
Що відбувається на готельному ринку столиці
Як констатують дослідники, конкуренція загострюється – ринок активний, і боротьба за гостя буде ще більш цікавою упродовж 2025 року.
«Якщо 2023 рік для готелів Києва можна назвати роком адаптації, то 2024 – це вже стабільне зростання. Київський готельний ринок демонструє впевнену позитивну динаміку, і це не просто цифри, а реальний показник зміни ринкових трендів. Попит не просто повертається – він трансформується. Бізнес-туризм, подієвий сегмент та довгострокові гості формували нову структуру клієнтів у 2024 році», – зазначають фахівці проєкту Hotel Matrix.
Якими ж є ключові показники ефективності
Свої висновки щодо позитивної динаміки на готельному ринку експерти підкріплюють конкретними показниками роботи готелів:
1. Occupancy (завантаженість) – це перший із трьох ключових KPI готелю, який показує процент проданих кімнат по відношенню до доступних до продажу за певний період. У 2024 році він становив – 42%, проти 30% у 2023 році, тобто плюс 12%.
2. ADR (середній тариф дня) – інший важливий показник, який дає інформацію про цінову політику, яку застосовує готель. У 2024 році він сягнув 2520 грн, проти 1987 грн у 2023 році, плюс 27%.
3. RevPAR (дохід на доступний номер) – це один з найпоширеніших фінансових індикаторів, що дозволяє оцінити, наскільки ефективною є діяльність готелю. У минулому році цей дохід склав 1048 грн, проти 543 грн у 2023 році, тобто плюс 93%.
Про що говорять такі показники фахівцям
Зростання Occupancy (завантаженності) з одночасним зростанням ADR (середнього тарифу дня) – це сигнал не лише про відновлення попиту, а й про грамотне управління сегментами та каналами продажів.
А те, що середній тариф дня збільшився з 1087 грн до 2500 грн при заповненості 42% є результатом ефективного управління ціноутворенням.

Що відомо про проєкт Hotel Matrix
Це онлайн-інструмент для аналізу готельного бізнесу, розроблений спеціалістами з Польщі та України. Він дозволяє аналізувати ринок, порівнювати показники конкретного готелю з показниками конкурентів і на підставі отриманих даних визначати стратегію розвитку відповідного готелю. Тобто дані сервісу допомагають готельєрам розуміти наскільки ефективно працює готель.
Hotel Matrix заснували три інвестори з України, дотичні до готельного бізнесу. Старт проєкту відбувся у травні 2020 року, і наразі до нього підключено 200 готелів.
Що відбувається з українською готельною галуззю
Згідно з «Оглядом готельного ринку України 2024», який представила компанія Ribas Hotels Group, навіть попри негативний вплив, спричинений бойовими діями, кількість готелів (плюс 9,1%), мотелів (плюс 10,7%), хостелів (плюс 28,7%) у динаміці зростала.
Значне зростання спостерігається і в сегменті готелів під управлінням національних операторів, таких як Ribas Hotels та Optima Hotels, зокрема у Буковелі, Львові, Вінниці, Хмельницькому та інших регіонах. За кількістю готелів в України лідирують Optima Hotels (64 готелі), Ribas Hotels (21 готель), Premier Hotels and Resorts (11 готелів).
Війна змусила деякі українські готельні мережі розширити свою діяльність на міжнародні ринки. Наприклад, Reikartz розвивається в Казахстані, Узбекистані та Грузії, Premier Hotels відкриває об’єкти в Угорщині, а Ribas Hotels займається розвитком проєктів в Індонезії (о.Балі), Польщі та Молдові.
Згідно з даними Державного агентства розвитку туризму, туристична галузь України продовжує відновлюватися, зокрема завдяки зростанню внутрішнього туризму та поступовому поверненню іноземних відвідувачів, включаючи урядові делегації, міжнародні компанії та волонтерські організації.

У середині 2024 року завантаженість номерного фонду в Україні стабілізувалася в діапазоні 34-38%, а в окремих популярних регіонах перевищує 60-70% (Львівська, Івано-Франківська, Закарпатська області), що співставно із показниками провідних центрів туризму світу.
Туристична сфера активно поповнює бюджет країни
За інформацією Державного агентства розвитку туризму, торік представники туристичної сфери перерахували до бюджету 2 млрд 938 млн грн податків. У 2023 році ця сума склала – 2 млрд 49 млн грн.
Найбільша частка надходжень до держбюджету за минулий рік – 66,5 % сплачена саме готелями – 1 млрд 954 млн грн. Ця сума відчутно більша, ніж та, яку представники готельної галузі сплатили в бюджет у 2023 році (1 млрд 304 тис. грн) і більша за ту, яка була сплачена готелями у 2021 році (1 млрд 289 млн грн).
Податкові надходження від туристичних операторів у 2024 році в порівнянні з 2023 роком теж зросли – 304,7 млн грн проти 205,8 млн грн. У 2021 році сума надходжень від представників цього виду діяльності склала 259 млн.