Понад $1,5 млрд за частку: співвласники АТБ відмовилися від гучної угоди купівлі-продажу
23 Квітня 17:53
Співвласник найбільшої української мережі дискаунтерів “АТБ” Геннадій Буткевич розповів про те, що до початку повномасштабного вторгнення росії йому та іншим співвласникам компанії пропонували продати свої частки за $1,6 млрд кожному. Цю інформацію він озвучив в інтерв’ю Forbes Ukraine, передає «Комерсант Український».
“До повномасштабної війни нам пропонували по $1,6 млрд кожному співвласнику. Ми відмовились”, — зазначив Буткевич.
Подробиць угоди купівлі-продажу, яка так і не відбулася, співвласник мережі маркетів не озвучив.
Як розвиватиметься “АТБ” протягом 2025 року
Найбільший український ритейлер, корпорація АТБ, оголосила амбітні плани щодо розширення своєї мережі до 5 000 магазинів. Це майже у 3,5 раза більше, ніж нині, адже станом на початок 2025 року мережа налічує близько 1 300 торгових точок.
Відкриття одного нового магазину АТБ в середньому обходиться компанії у 2,5 мільйона доларів США. Ця сума включає витрати на землю (чи оренду), будівництво або облаштування приміщення торгівельною площею близько 1400 кв. м, ремонт, закупівлю обладнання, техніки, холодильного устаткування та логістику.
АТБ не просто збільшує кількість точок продажу — компанія активно переглядає підходи до їхнього розміщення. Пріоритетом стають міста з населенням від 10 000 осіб.
Крім того, компанія почала відкривати магазини біля виїздів із міст і в невеликих населених пунктах, де ще кілька років тому великі ритейлери не були присутні.
У 2025 році корпорація планує відкрити 80 нових магазинів і придбати ще 100 об’єктів нерухомості під майбутні торгівельні точки. Це частина довгострокового плану, який враховує економічну ситуацію, конкуренцію та логістику.
Читайте також: Скляний фасад вщент: ракета рф вдарила по головному офісу АТБ
Що потрібно знати про Геннадія Буткевича
Окрім роздрібного бізнесу, Буткевич активно інвестує в інші галузі через свою інвестиційну компанію BGV Group Management. Зокрема, він вклав понад $100 млн у гірничодобувні проєкти в Україні, включаючи розробку родовищ графіту та берилію. У 2025 році планується початок будівництва одного з найбільших у Європі графітових заводів на Балахівському родовищі в Кіровоградській області.
Також Буткевич — власник футбольного клубу “Полісся” (Житомир), у розвиток якого він інвестував кілька десятків мільйонів євро. За його словами, він навіть продав яхту, щоб фінансувати клуб.
Крім того, у грудні 2024 року компанія Буткевича “Трайдент Геоінвест Україна” придбала на аукціоні за 1,89 млрд грн націоналізований завод “Аерок”, який раніше належав російському бізнесмену Андрію Молчанову. Ці кошти вже надійшли до Фонду ліквідації наслідків збройної агресії.
Мережа “АТБ” в Україні: що відомо
Мережа супермаркетів “АТБ” — одна з найпотужніших торгівельних структур в Україні. Заснована у 1993 році в Дніпрі, компанія пройшла шлях від регіональної мережі до загальнонаціонального лідера у сегменті дискаунтерів. Станом на 2024 рік “АТБ-Маркет” має понад 1300 магазинів у 305 населених пунктах країни, охоплюючи практично всі регіони, включно з прифронтовими областями.
Основна концепція мережі — надання покупцям широкого асортименту товарів за найнижчими можливими цінами. Це досягається шляхом оптимізації логістики, співпраці з українськими виробниками, власної дистрибуції та мінімізації витрат на оформлення магазинів. “АТБ” також активно розвиває власні торгові марки (СТМ), які зазвичай дешевші за аналогічні брендові продукти.
Згідно з даними компанії, у 2024 році товарообіг мережі зріс на 15% та сягнув понад 248 млрд грн. У пікові періоди, особливо в умовах війни, “АТБ” забезпечує харчову безпеку значної частини населення, залишаючись єдиною працюючою торговою точкою у низці прифронтових територій. Близько 90% продукції на полицях магазинів — українського походження.
Власниками компанії є Геннадій Буткевич, Євген Єрмаков і Віктор Карачун.
Окрім роздрібної торгівлі, “АТБ” має власні логістичні центри, автопарк та розвинену систему дистрибуції, що дозволяє оперативно доставляти товари по всій країні. Компанія також інвестує в автоматизацію процесів, впроваджує цифрові рішення для обліку, закупівель та аналізу продажів.
АТБ активно інвестує в автономність та енергоефективність. Компанія встановлює сонячні електростанції на дахах магазинів, що дозволяє суттєво зменшити витрати на електроенергію. Наразі понад 40 магазинів уже мають сонячні панелі, ще понад 180 — на стадії проєктування чи монтажу. За підрахунками, один магазин з панелями може зекономити близько 1,5 млн гривень на рік.
Крім того, компанія оновлює холодильне обладнання та системи освітлення, переходячи на технології, які споживають менше енергії та потребують меншого обслуговування.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко