Сервіс для “Русланів” під захистом НАТО: у Лейпцигу зведуть ангар для українських літаків
28 Серпня 18:14
Український авіабудівний гігант “Антонов” оголосив про будівництво нового сервісного ангара для важких транспортних літаків Ан-124 “Руслан” на території аеропорту Лейпциг/Галле (Німеччина). Про це повідомляє «Комерсант Український» із посиланням на допис на сторінці Leipzig/Halle Airport у Facebook.
Ініціативу реалізує дочірня компанія Antonov Logistics Salis GmbH у межах довготривалої співпраці з НАТО та країнами-членами Альянсу.
Згідно з офіційними повідомленнями, загальна площа майбутнього сервісного центру сягатиме 24 000 квадратних метрів, а завершення будівництва заплановане на 2027 рік.
Щоб обслуговувати українські Ан-124 “Руслан” в Німеччині, “Антонов” будує нову інфраструктуру в Лейпцигу: чому це важливо
З початком повномасштабного вторгнення Росії Україна втратила можливість проводити повноцінне технічне обслуговування літаків “Руслан” на своїй території. Ключові аеродроми компанії — зокрема в Гостомелі — були пошкоджені або знищені внаслідок бойових дій. Як наслідок, всю активність Antonov Airlines тимчасово переніс до Лейпцигу, де сформував нову операційну базу.
Побудова власного ангара в Німеччині — це стратегічне рішення для гарантії безперервності техобслуговування флоту, зокрема в рамках міжнародних контрактів.
Посилення співпраці з НАТО
Antonov Logistics Salis GmbH є учасником програми SALIS (Strategic Airlift Interim Solution), в межах якої літаки Ан-124 виконують стратегічні вантажні перевезення на замовлення НАТО. Постійна доступність цих літаків та їх технічна справність є критично важливою для оборонних та гуманітарних операцій Альянсу.
Завдяки новому об’єкту в Лейпцигу компанія отримає можливість самостійно обслуговувати й ремонтувати Ан-124, не залучаючи сторонні сервіси, що значно підвищить ефективність і зменшить витрати.
Читайте також: Літак Ан-124 “Руслан” пройде сертифікаційне випробування у Лейпцигу
Символ стійкості українського авіапрому
Оновлений Ан-124-100 UR-82073, що нещодавно був модернізований в Україні, вже успішно перелетів до Німеччини. Попри війну, компанії вдалося реалізувати повноцінний апгрейд літака в Києві — факт, який продемонстрував життєздатність українського авіабудування в умовах війни.
Основною метою проєкту стала повна відмова від російських компонентів на користь українських і західних аналогів. Попри тимчасове призупинення робіт через повномасштабне вторгнення у 2022 році, модернізацію вдалося завершити в червні 2025-го. Літак, випущений у 1994 році, налітав понад 21 тисячу годин та здійснив понад 5,5 тисячі польотів до початку оновлення. Завдяки професіоналізму українських авіаінженерів, цей унікальний вантажний борт знову повернувся до експлуатаційної готовності.
11 липня модернізований Ан-124 був успішно перемістили до Німеччини. Цей політ відбувся у межах закритого для цивільної авіації повітряного простору. Транспортник “Руслан”, помічений у небі над Києвом під час транзиту, став предметом уваги медіа та експертної спільноти.
Відомо, що після модернізації літак повертається до міжнародних вантажних перевезень. Його оновлені технічні характеристики дозволяють забезпечити вищий рівень енергоефективності, безпеки та надійності. Крім того, обслуговування літака тепер відбуватиметься на європейській базі, що значно полегшує підтримку льотної придатності в умовах, коли доступ до українських виробничих майданчиків і аеропортів обмежений.
Дивіться нас у YouTube: важливі теми – без цензури
Будівництво ангара в Німеччині — також сигнал міжнародній спільноті, що Україна зберігає технологічний потенціал і прагне інтегрувати свою промисловість у глобальні виробничо-логістичні ланцюжки.
У перспективі новий хаб може стати основою для ширшого залучення “Антонова” до європейського ринку сервісного обслуговування важкої авіації. Аеропорт Лейпциг/Галле вже є другим за обсягами вантажних перевезень у Німеччині після Франкфурта, і розвиток партнерства з ним відкриває нові можливості як для “Антонова”, так і для України в цілому.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко