Токсичні товари, небезпечна косметика і загроза дітям: Shein і Temu опинилися під прицілом ЄС
21 Липня 23:04
Єврокомісар з питань юстиції Майкл Макграт висловив глибоке занепокоєння щодо безпеки товарів, які продаються на популярних китайських онлайн-платформах Shein та Temu. Причина – численні випадки продажу продукції, що не відповідає стандартам ЄС і створює небезпеку для здоров’я споживачів, повідомляє «Комерсант Український» із посиланням на The Guardian.
Макграт повідомив, що чекає на результати загальноєвропейської перевірки, проведеної за методом “таємного покупця”, яка має підтвердити вже зібрані докази порушень.
Серед найнебезпечніших товарів були, зокрема, дитячі пустушки з легко відривними намистинами, які не відповідають нормам безпеки та можуть спричинити задуху. У доповіді Європарламенту також згадуються дитячі дощовики з токсичними речовинами, сонцезахисні окуляри без UV-фільтрів, дитячі шорти з надмірно довгими шнурками та косметика з забороненим компонентом Lilial (це синтетична ароматична речовина, яка часто використовується в парфумерії та косметиці для створення квіткових ароматів, особливо нот лілії та конвалії, — ред.), який може негативно впливати на репродуктивне здоров’я.
Макграт наголосив, що захист споживачів – першочергове завдання, особливо враховуючи зростання популярності Shein та Temu. За офіційними даними, щодня до ЄС потрапляє 12 млн дрібних посилок, загалом понад 4,6 млрд одиниць на рік (вартістю до €150). Це удвічі більше, ніж у 2023 році, і втричі більше, ніж у 2022-му.
Водночас з міркувань безпеки постає питання і про чесну конкуренцію. Макграт підкреслив, що європейські компанії витрачають великі кошти, щоби дотримуватись норм, тоді як імпортери, які порушують правила, отримують конкурентну перевагу.
У зв’язку з цим ЄС розглядає кілька кроків: скасування безмитного ліміту €150, запровадження комісії за обробку кожної посилки та створення єдиної митної служби ЄС. Це має не лише зменшити потік нелегальної продукції, але й покрити витрати на додатковий контроль.
Чи обговорюватимуть цю проблему на саміті ЄС — Китай 25 липня — поки що невідомо. Проте Макграт особисто планує порушити це питання в діалозі з китайською стороною ще цього року.
Читайте також: Temu атакує гаманці й телефони українців: що потрібно знати?
Своєю чергою у Shein заявили, що маркетплейс інвестує $15 млн у перевірку продукції, вже протестувала 2,5 млн одиниць і розірвала співпрацю з 500 постачальниками. Temu також запевняє, що проводить перевірки та співпрацює з сертифікаційними установами, зокрема TÜV SÜD, SGS і Eurofins, щоб гарантувати відповідність товарів стандартам.
Зауважимо, що Temu – це глобальна китайська платформа, яка за короткий час змогла струсити світовий ринок e-commerce. Ставши дочірньою компанією китайського гіганта PDD Holdings, вона миттєво стала відомою завдяки наддешевим товарам, безоплатній доставці та агресивній рекламі.
Платформа стартувала 2022 року і з самого початку взяла курс на Захід. Вона пропонує товари безпосередньо від китайських виробників, минаючи посередників, що дає змогу підтримувати вкрай низькі ціни. Компанії, що входять до структури Temu, мають прямі зв’язки з китайськими фабриками, а отже – з державним і промисловим капіталом Китаю.
Shein – міжнародний онлайн-рітейлер швидкої моди та мережа pop-up магазинів, популярна серед споживачів покоління Z. Компанія заснована у 2008 році в Нанкіні бізнесменом Крісом Сюєм під назвою ZZKKO; 2022 року перенесла свою штаб-квартиру до Сінгапуру. У 2023 році бренд SHEIN був оцінений у 24,25 млрд доларів.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко