Скандал навколо Бенксі: вуличний художник відстоюватиме свої права в суді

13 Лютого 21:07

Відомий британський вуличний художник Бенксі зіткнувся з юридичною суперечкою з компанією Full Colour Black, що спеціалізується на продажу листівок із зображеннями графіті. Про це повідомляє «Комерсант Український» із посиланням на Art News.

Компанія стверджує, що Бенксі не використовує свій товарний знак, що, на їхню думку, є підставою для його анулювання. У відповідь на це Бенксі відкрив у 2019 році тимчасовий магазин під назвою Gross Domestic Product у Кройдоні, Південний Лондон, щоб продемонструвати використання свого товарного знака. Однак 2020 року Європейське відомство з інтелектуальної власності (EUIPO) винесло рішення на користь Full Colour Black, заявивши, що реєстрацію товарного знака було здійснено недобросовісно.

Слухання у цій справі призначено на квітень у Трибуналі з інтелектуальної власності.

Хто такий Бенксі

Бенксі – анонімний британський вуличний художник, чия особистість досі залишається невідомою. Припускають, що він народився в Брістолі близько 1974 року. Бенксі набув популярності наприкінці 1990-х років завдяки своїм провокаційним трафаретним роботам, які часто містять антиавторитарні та соціально-критичні послання.

Вважається, що Бенксі почав свою художню кар’єру в Брістолі, де був частиною андеграундної сцени графіті. Його ранні роботи являли собою вільні малюнки, проте пізніше він перейшов до використання трафаретів, що дало йому змогу швидше створювати складні зображення й уникати затримання.

Стиль і тематика робіт

Роботи Бенксі відомі своїм гострим соціальним і політичним коментарем. Він використовує іронію і чорний гумор, щоб привернути увагу до таких тем, як війна, капіталізм, лицемірство і соціальна несправедливість. Його мистецтво часто з’являється в громадських місцях, що робить його доступним для широкої аудиторії та посилює його вплив.

Відомі роботи Бенксі

Серед найвідоміших робіт Бенксі – “Дівчинка з повітряною кулею”, на якій зображена маленька дівчинка, що відпускає червону повітряну кулю у формі серця. У 2018 році ця картина привернула увагу всього світу, коли після продажу на аукціоні за понад 1,3 мільйона доларів вона частково самознищилася за допомогою вбудованого в раму шредера, отримавши нову назву “Кохання в сміттєвому баку”.

Інші помітні роботи включають “Любов у повітрі (Кидок квітки)”, що зображає протестувальника, який кидає букет квітів замість коктейлю Молотова, і “Щури”, серію зображень щурів, які символізують маргіналізовані групи суспільства.

Проєкти та інсталяції Бенксі

У 2010 році він випустив документальний фільм “Вихід через сувенірну крамницю”, що досліджує відносини між вуличним мистецтвом і комерцією. Фільм був номінований на премію “Оскар” за найкращий документальний фільм.

У 2015 році Бенксі створив “Дісмаленд”, тимчасовий тематичний парк у Великій Британії, що являє собою похмуру пародію на Діснейленд. Парк був наповнений інсталяціями і творами мистецтва, що критикують споживацтво, політику і суспільство загалом.

Сучасні мистецтвознавці кажуть про те, що Бенксі справив значний вплив на сучасне мистецтво, привертаючи увагу до соціальних і політичних питань через свої роботи. Його мистецтво високо цінується на артринку, попри його критику комерціалізації мистецтва. Його роботи часто стають об’єктами крадіжок, вандалізму або переміщуються для збереження.

Його здатність залишатися анонімним, всупереч всесвітній популярності, додає загадковості його персоні та підкреслює його послання про те, що мистецтво повинно говорити саме за себе, без прив’язки до особистості художника.

Читайте нас у Telegram: головні новини коротко

Мандровська Олександра
Редактор

Читають зараз