Спам-дзвінкам — кінець: уряд затвердив нові правила електронних комунікацій
27 Червня 11:54
Українці нарешті зможуть забути про нав’язливі спам-дзвінки та шахрайські виклики. Кабінет Міністрів затвердив оновлені Правила надання електронних комунікаційних послуг, які мають змінити правила гри на ринку мобільного зв’язку. Про це повідомив віцепрем’єр-міністр з інновацій та міністр цифрової трансформації Михайло Федоров у своєму Telegram-каналі, передає «Комерсант Український»
“Мінцифра надала операторам інструменти для боротьби зі спам-викликами та навʼязливою рекламою. Згодом оператори блокуватимуть спам, рекламу та потенційно шахрайські дзвінки. Ці зміни вводитимуть поступово, щоб дати час операторам на технічні доопрацювання”, — написав Федоров.
За його словами, бізнесу доведеться реєструвати телефонні номери, з яких відбуваються виклики до користувачів. Якщо номери не будуть зареєстровані — дзвінки можуть блокуватись автоматично.
“Уже скоро оператор зможе блокувати номер за зверненням користувача в разі спам-дзвінка”, — додав міністр.
Що ще зміниться для абонентів
Окрім боротьби зі спамом, нові правила передбачають низку важливих оновлень:
- Повний контроль у кабінеті користувача.
Тепер абоненти зможуть самостійно переглядати свої витрати та вимикати платні контент-послуги без звернень до оператора.
- Швидкість інтернету — під контролем.
Усі угоди з операторами тепер повинні містити конкретні показники швидкості інтернету. Якщо оператор обіцяє 100 Мбіт/с, а користувач отримує лише 40 — це порушення договору. У такому разі можна скаржитися до НКЕК або звертатися до суду.
- Підтримка у прифронтових зонах.
У зонах бойових дій користувачі не втратять зв’язку через несплату. SIM-картки не блокуватимуть, а при першому вході в мережу надаватиметься безкоштовний пакет зв’язку.
Нові правила мають запрацювати поступово — щоб оператори встигли технічно адаптувати свої системи. Але вже найближчим часом українці зможуть відчути перші позитивні зміни.