Спілкуватись у соцмережах та “гуглити” українською стає модно

18 Лютого 11:42

Частка пошукових запитів українців в Google російською мовою зменшується щонайменше третій рік поспіль, тоді як частка пошукових запитів українською мовою щороку зростає. Про це з посиланням на дані агенції диджитал-маркетингу “Promodo” повідомляє видання «Скільки-скільки»,  інформує «Комерсант Український».

Для порівняння: у 2021 році 19,2% пошукових запитів були українською мовою, а 80,8% – російською. У 2024 році вже 31,1% пошукових запитів українців в Google були українською мовою, решта – російською.

При цьому найчастіше українською гуглять новини – 52% пошукових запитів. Частка пошукових запитів українською у цьому сегменті в минулому році зросла на 4% порівняно з 2023 роком.

Також до сфер з найбільшою часткою україномовних пошукових запитів належать дитячі товари – 50% випадків. Частка пошукових запитів українською тут зросла на 6% порівняно з 2023 роком.

Зоотовари гуглять українською у 41% випадків. Частка пошукових запитів українською у цій галузі зросла на 13% порівняно з 2023 роком.

При цьому найбільший приріст україномовних запитів порівняно з 2023 роком відбувся щодо електроніки (на 26%), алкоголю (на 19%) та косметики (на 18%).

Порівняно з 2021 роком найбільше частка україномовних запитів зросла у електроніці та косметиці:

електроніка – на 163% або в 2,6 раза (з 8,1% до 21,3%)

косметика – на 92% (з 17,7% до 34%)

дитячі товари – на 87% (з 27% до 50,6%)

алкоголь – на 74% (з 12,3% до 21,4%)

спорт – на 60% (з 27,2% до 43,5%)

медицина – на 48% (з 19,9% до 29,5%)

новини – на 44% (з 36,1% до 52%)

зоотовари – на 43% (з 28,8% до 41,2%).

Українська мова переважає в українському сегменті соцмереж

У серпні-вересні 2024 року частка дописів українською мовою в українському сегментні ключових соціальних мереж склала 56% і вперше стала переважаючою. Про це свідчать дані дослідження Центру контент-аналізу.

Російською мовою у серпні-вересні 2024 року було опубліковано 44% дописів. Втім, у попередні роки частка російськомовних дописів була більшою: 2023 рік – 54%, 2022 рік – 62%, 2020 рік – 86%. Відповідно, україномовними були у 2023 році – 46% дописів, у 2022 році – 38%, у 2020 році – 14%.

При цьому в трьох найпопулярніших західних соціальних мережах (Facebook, Twitter, Instagram) частка дописів українською мовою встановилася на рівні 80-90%, тоді як у 2020 році це було 13-28%.

У YouTube українська мова застосовувалася у 50% випадках, тоді як у 2020 році це було 3% . У ТіkTok україномовним є 47% контенту, тоді як у 2020 році це було 37%. Варто зазначити, що ТіkTok є єдиною соцмережею, де частка україномовного контенту скоротилася порівняно з 2023 роком (тоді було 55%).

В регіональному розрізі практично всі області України показали за рік зростання частки дописів українською мовою на кілька відсотків. Показник зріс навіть у Запорізькій та Херсонській областях, попри окупацію частини територій. Натомість в Одеській області зросла частка російської мови.

Василевич Сергій
Редактор

Читають зараз