Тридцять російських авіакомпаній опинилися перед загрозою банкрутства
13 Листопада 2024 10:43
Російські авіакомпанії зазнають серйозних фінансових труднощів через борги за лізинг іноземних літаків. Близько 30 невеликих і середніх перевізників, які забезпечують 26% пасажирських перевезень всередині росії, перебувають під загрозою банкрутства, повідомляє «Комерсант Український» з посиланням на російські ЗМІ.
З 2022 року більшість з цих компаній припинили сплату лізингових платежів через санкції. Однак у 2025 році їм загрожує нарахування 25% податку на прибуток на списані борги, що може стати важким тягарем для цих компаній.
Російські авіакомпанії тепер звертаються до уряду з проханням про зміни в Податковому кодексі, щоб уникнути нарахування цього податку. Асоціація експлуатантів повітряного транспорту (АЕВТ) підтримує ініціативу перевізників і разом з ними розробляє пропозиції для змін у законодавстві. На думку представників галузі, податок на списані борги може значно погіршити фінансове становище компаній і призвести до відкликання їхніх сертифікатів на експлуатацію повітряних суден. Такий крок може спричинити перерозподіл літаків на користь великих авіакомпаній, які матимуть більше можливостей для сплати податку та обслуговування флоту.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко
Юристи вказують, що списання лізингових боргів може стати можливим після закінчення терміну позовної давності у 2025 році. Через указ президента росії про оплату лізингу виключно в рублях, іноземні орендодавці не можуть подати позови до російських судів. Однак податковий кодекс досі вимагає сплатити податок на списані борги, що викликає стурбованість у перевізників.
На думку експертів, ще однією проблемою є те, що авіакомпанії змушені витрачати кошти на ремонт та підтримку літаків у стані готовності до польотів, що обходиться їм набагато дорожче, ніж раніше. Це додаткове фінансове навантаження вже впливає на їхню рентабельність. Підвищення вартості запчастин і робіт через санкції значно зросло, а деякі необхідні форми технічного обслуговування взагалі недоступні в росії.
Тим часом, деякі російські авіакомпанії, такі як «Аерофлот» і S7 Airlines, змогли викупити частину лізингових літаків через Фонд національного добробуту, що зменшує їхні ризики. Проте для багатьох середніх і малих авіакомпаній борги залишаються загрозою, а введення 25% податку може змусити деякі з них припинити діяльність.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко