У Середземному морі почали вибухати танкери, які заходили до російських портів
21 Лютого 08:15
За останній місяць три нафтові танкери зазнали пошкоджень внаслідок вибухів у окремих інцидентах у районі Середземного моря. Поєднує ці вибухи те, що усі три танкери перед цим заходили до російських портів, повідомляє «Комерсант Український» з посиланням на Reuters.
Ці випадки стали першими інцидентами з пошкодженням невійськових суден внаслідок вибухів у центральній частині Середземного моря за останні десятиліття.
Вибух спричинив пробоїну розміром один метр нижче ватерлінії в корпусі танкера Seajewel, що працює під грецьким керуванням, у порту на півночі Італії в суботу, розповіло одне з джерел у галузі судноплавства. Другий вибух стався через 20 хвилин на тому ж судні, проте додаткових пошкоджень не завдав.
Італійські прокурори розпочали розслідування інциденту з Seajewel, який стався, коли судно було на якорі перед портом Савона-Вадо, повідомив прокурор Савони агентству Reuters.
Інше судно, яким керує Thenamaris, нафтовий танкер Seacharm, також зазнало пошкоджень внаслідок вибуху біля турецького середземноморського порту Джейхан наприкінці січня, заявили два джерела.
У третьому інциденті хімічний танкер Grace Ferrum під прапором Ліберії було пошкоджено біля берегів Лівії в лютому, повідомили три джерела, одне з яких додало, що судно потребуватиме рятувальної операції.
Згідно з даними LSEG про відстеження суден, цей танкер у середу показував свій статус як “не під командуванням” біля лівійського узбережжя.
Усі три судна нещодавно заходили до російських портів, згідно з даними відстеження суден та інформацією від джерел.
Представники судноплавної галузі в середу висловили зростаюче занепокоєння щодо цих інцидентів.
Російське вантажне судно Ursa Major затонуло в Середземному морі біля узбережжя Іспанії наприкінці грудня після вибуху в машинному відділенні, двоє членів екіпажу зникли безвісти, заявило російське Міністерство закордонних справ минулого місяця.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко
Тіньовий флот і боротьба з ним
За даними Мішель Візе Бокманн, головного аналітика морської аналітичної групи Lloyd’s List Intelligence, активний тіньовий флот, що перевозить іранську, російську та венесуельську нафту, налічує близько 669 танкерів. З цієї кількості 250-300 танкерів зазвичай займалися перевезенням російської нафти.
США наклали санкції на судна тіньового флоту в умовах, коли росія вийшла на рекордний експорт нафтопродуктів.