Uklon кидає виклик FlixBus та запускає перевезення Європою
16 Липня 21:23
Компанія Uklon планує розширити свій бізнес і вийти на ринок міжнародних автобусних перевезень. Запуск очікується на початку 2026 року, передає «Комерсант Український» із посиланням на Forbes.
Це може стати одним із наймасштабніших логістичних проєктів серед українських приватних гравців останніх років.
За попередніми оцінками, обсяг потенційного ринку автобусних перевезень між Україною та країнами ЄС може сягати 7 мільярдів гривень на рік. Для порівняння, це майже половина обсягу всього легального ринку таксі в Україні станом на 2023–2024 роки. Для компанії, яка десятиліттями спеціалізувалася переважно на внутрішніх міських перевезеннях, цей крок є стратегічним розширенням як географії, так і бізнес-моделі.
Старт — з маршруту Київ – Варшава
Uklon поки що офіційно не оголошував повну карту майбутніх маршрутів, однак джерела у Forbes Ukraine зазначають, що одним із перших напрямків стане лінія Київ – Варшава. Цей маршрут не випадковий: столиця Польщі вже кілька років поспіль залишається одним із найпопулярніших напрямків для українських трудових мігрантів, біженців, студентів та малого бізнесу. Велика частка автобусного трафіку на цьому напрямку припадає на сірий сектор, що створює сприятливе середовище для легального гравця з сильною репутацією.
Uklon іде за новими правилами
Ключовим фактором, який сприяє виходу на ринок міжнародних перевезень, стало запровадження режиму “роумінг як вдома” між Україною та ЄС, що почне діяти з 1 січня 2026 року. Це означає, що українські абоненти зможуть користуватися мобільним інтернетом, дзвінками та SMS в країнах ЄС за внутрішніми тарифами. З одного боку, це підвищить мобільність громадян, з іншого — дає сигнал українським компаніям, що інтеграція в європейський ринок рухається в практичній площині.
Для Uklon це також новий рівень операційної складності: міжнародні перевезення вимагають зовсім іншої логістики, ліцензування, технічного обслуговування, персоналу та сервісної підтримки. Але з огляду на досвід компанії у сфері IT-рішень для мобільного транспорту, аналітики оцінюють шанси на успішний запуск як високі.
Читайте також: Uklon переходить до Київстару: деталі угоди на $155 млн
Успіх Uklon як кейс про українську стійкість
Uklon — одна з небагатьох українських платформ, яка продовжувала роботу навіть у найважчі періоди війни, зберігаючи інфраструктуру, підтримуючи водіїв та безпекові протоколи. Компанія демонструвала адаптивність, запускаючи нові послуги. Наприклад, перевезення для військових, гуманітарну логістику, доставляння товарів. Вихід на міжнародний ринок — логічне продовження цієї стратегії.
Згідно з оцінками галузевих експертів, зростання попиту на легальні та безпечні автобусні перевезення є сталим трендом. Uklon може стати першою українською платформою, яка вийде за кордон не через франчайзинг, а як повноцінний оператор. У перспективі це може створити прецедент для експансії й в інших напрямках. Зокрема, на внутрішньоєвропейські маршрути між країнами ЄС.
Якщо проєкт Uklon реалізують успішно, він може трансформувати не лише пасажирські перевезення, але й сам підхід до інтеграції українських бізнесів у європейські економіки. Замість аутсорсингу або локалізованих філій, компанія створює модель, в якій український бренд стає самостійним гравцем у конкурентному середовищі ЄС.
У контексті повоєнного відновлення економіки це може стати сигналом для інвесторів, що український бізнес здатний не тільки виживати, а й масштабуватись. І поки європейські автобусні оператори придивляються до ринку України, саме українська компанія першою виходить на їхню територію.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко