Україна на Expo-2025 покаже магазин, де нічого не можна купити: що це означає
8 Квітня 05:29
У 2025 році Україна представить на міжнародній виставці Expo 2025 у Японії особливий проєкт, який стане не лише символом незламності українського народу, а й потужним меседжем для світу. Про це повідомила міністр економіки Юлія Свириденко, інформує «Комерсант Український»
Захід, що проходитиме в Осаці з 13 квітня протягом шести місяців, збере, за прогнозами організаторів, до 23 мільйонів відвідувачів. Це одна з наймасштабніших подій року, і Україна скористається цією платформою, щоб нагадати про свою силу, демократичні цінності та економічну стійкість.
Тема Expo у нинішньому році – «Створення суспільства майбутнього для нашого життя». В Україні, за словами Свириденко, у ході дискусій дійшли думки, що наше майбутнє має будуватися на спільних демократичних цінностях, які потрібно не лише декларувати, але й практикувати щодня.
“Ми хочемо показати ці цінності світу, відкривши на Expo2025 магазин, де нічого не можна купити. Але можна відчути, як на щоденному досвіді українці практикують стійкість та інноваційність, право на освіту, самовираження, доступ до медичних послуг, гідні стандарти життя, доступність, солідарність, свободу слова, єдність, гуманність, захист прав дітей”, – зазначила міністр.
За її словами, кожна цінність матиме свій символ.
“Наприклад, відсканувавши надувний човен, можна буде побачити не ціну, а те, як українці рятували тварин під час трагедії на Каховській ГЕС. Взявши до рук льодяник — подивитися, як українці вишиковуються у черзі для здачі крові, коли після обстрілу потрібно рятувати поранених”, — пояснила Свириденко.
Які цінності транслює український павільйон?
Проєкт презентує 12 ключових цінностей, на яких будується майбутнє українського суспільства:
- Право на освіту
- Свобода слова
- Доступ до медицини
- Гуманність
- Єдність
- Самовираження
- Доступність
- Солідарність
- Захист прав дітей
- Гідні стандарти життя
- Інноваційність
- Економічна спроможність
Values Driven Economy — сила українського бізнесу
Окрема частина експозиції — “Values Driven Economy” — розповідає про підприємства, які продовжують працювати, розвиватися та підтримувати економіку навіть в умовах війни. Відвідувачі дізнаються історії Ajax Systems, Укрнафта, Biosphere Corporation, ДТЕК, Astarta-Kyiv, Ощадбанк та інших героїв українського бізнесу.
Свириденко також додала, що павільйон на виставці має показати світові, що українська економіка не просто не впала у війну, але й продовжує розвиватися. Крім самого українського павільйону участь України в Expo дозволить бізнесу поглибити партнерство з Японією та іншими геополітичними партнерами.
Expo – це світова подія номер один цього року. Вона триватиме 6 місяців. Очікується, що експозицію побачить до 23 млн людей, зазначила Свириденко. Що особливо важливо — росія не братиме участі в “Експо”, міністр подякувала Японії за таке рішення.
EXPO – це всесвітня виставка, що проводиться кожні п’ять років як глобальна платформа для демонстрації інновацій, технологічних досягнень та культурного обміну.
Цього року у виставці візьмуть участь 161 країна та 25 міжнародних організацій. Росія не була допущена до участі.