Україна запропонувала Польщі доступ до Чорного моря. На яких умовах
28 Квітня 08:49
На інвестиційній конференції у Варшаві представлено концесійний проєкт у порту Чорноморськ, який є одним з найбільш стратегічних морських хабів України. Про це повідомили у Міністерстві розвитку громад та територій, інформує «Комерсант Український».
Як зазначають у відомстві, концесія контейнерного термінала в порту Чорноморськ – це яскравий приклад того, як міжнародний бізнес може долучитися до створення нової інфраструктури на засадах прозорості, ефективності й комерційної доцільності. Також це можливість для інвесторів стати частиною нової логістичної системи Чорного моря.
Що відомо про цей проєкт
Українська сторона презентувала учасникам конференції ключові аспекти концесійного проєкту в Чорноморську – від потенціалу термінала до конкретних умов конкурсу та заходів з боку уряду і партнерів для забезпечення прозорості та інвестиційної привабливості.
Йдеться про довгострокову концесію на 40 років, що охоплює два термінали: контейнерний та універсальний, з потенціалом до 760 тис. TEU та понад 5 млн тонн вантажу щорічно.
Проєкт підготовлений за участі Міжнародної фінансової корпорації та Європейського банку реконструкції та розвитку і вже має готову тендерну документацію, з чіткими умовами участі, структурою ризиків та гарантіями підтримки з боку держави.
Як повідомила прес-служба Мінрозвитку, тендер серед зацікавлених у концесії відбудеться у другому кварталі 2025 року, підписання контракту з переможцем очікується у четвертому кварталі цього року.
Про передачу в концесію портових терміналів говорилось давно
Процес обговорення такої можливості розпочався ще до повномасштабного вторгнення. А в середині 2023 року стало відомо, що до передання в концесію готуються термінали в порту Чорноморськ. Як повідомляли у тодішньому Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України, передати у концесію планується перший, контейнерний та п’ятий термінали.
Минулого року в Україні активізували роботу над запуском нових концесійних ініціатив у портах, а також відновленням призупинених проєктів. До участі залучили представників Міжнародної фінансової корпорації.
Було оновлено графіки реалізації концесійних проєктів, визначено оптимальні терміни для оголошення концесійних конкурсів. Йшлося, зокрема про відповідні проєкти у портах Ольвія та Херсон.
У Польщі виявляють інтерес до подібних проєктів
Польща має орендувати або купити порт в Одесі, щоб отримати доступ до Чорного моря й експортувати своє та європейське зерно. Таку думку в ефірі Polsat News висловлював недавно заступник міністра сільського господарства Польщі Міхал Колодзейчак.
“Чому б нам у Польщі не поговорити з українцями про те, щоб вони здали нам в оренду, наприклад, на 50 років, або продали нам причал, де поляки могли б мати свій власний зерновий порт?” – сказав чиновник.
Як місце для такого підприємства він вказав Одесу. Таким чином, за словами посадовця, Польща забезпечила б собі вихід до Чорного моря.