Українці втрачають довіру до будь-яких джерел інформації – опитування
12 Листопада 2024 15:31
Щорічне опитування USAID/Internews щодо медіаспоживання серед українців засвідчило, що українці все менше довіряють будь-яким джерелам інформації, особливо – офіційним. Вперше після повномасштабного російського вторгнення рівень довіри до медіа опустився нижче 50% – до 47%, повідомляє «Комерсант Український».
Зниження довіри до офіційних джерел
Попри те, що обізнаність про телемарафон «Єдині новини» зросла до 86%, рівень довіри до нього серед українців значно впав. Тепер лише 37% респондентів дивляться телемарафон і ці ж 37% частково або повністю довіряють йому.
Лише 32% українців вважають, що телемарафон повинен продовжувати своє існування. Респонденти відзначили, що він є надто контрольованим і однобічним, а це викликає сумніви в його ефективності та доцільності державного фінансування. Військовослужбовці, які дивляться телемарафон, зазначили, що він не відображає їхніх поглядів або досвіду, що також послаблює довіру до цього джерела інформації.
Інші офіційні джерела також втратили довіру. Так, рівень довіри до Генерального штабу ЗСУ знизився з 80% до 63%, а до Офісу Президента — з 69% до 44%. Криза довіри торкнулася також уряду та місцевої влади, довіра до яких впала до 41%.
Однак є й винятки: радіо та друковані медіа здобули більше довіри. Зокрема, популярність Українського радіо, яке цього року святкує своє сторіччя, значно зросла — його слухає вже 39% респондентів, порівняно з 21% минулого року.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко
Ставлення до Telegram: зручність чи загроза?
Telegram продовжує утримувати лідерство серед платформ для споживання новин: 73% українців зазначили, що віддають перевагу саме цьому месенджеру. Втім, попри популярність, ставлення до Telegram є неоднозначним. Лише 4% українців підтримують повну заборону цієї платформи, тоді як понад половина — 51% — виступає проти такого обмеження. При цьому третина респондентів вважає, що державне регулювання Telegram все ж є необхідним.
Зростає популярність YouTube, тоді як Facebook, навпаки, втрачає прихильників серед українців.
Дезінформація та маніпуляції: як українці їх розпізнають
Більшість українців відзначають значне поширення маніпуляцій в інформаційному просторі та відчувають впевненість у своїй здатності розпізнавати дезінформацію. Зокрема, 75% опитаних правильно відповіли на одне або більше з трьох запитань щодо розпізнавання неправдивих новин, що залишається на рівні попередніх років. Однак проблема маніпуляції для багатьох стає все більш нагальною: 49% респондентів сприймають її як актуальну загрозу у своєму житті, що є зростанням порівняно з 38% минулого року.
З цього ворожого, на їхню думку, інформаційного середовища українці втікають до перевірених часом джерел інформації – близьких людей. Так, найвищим рівнем довіри в громадян України користуються члени родини – 85%, та друзі – 76%.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко