Укрпошта та маркетплейс Temu стали стратегічними партнерами

10 Січня 12:22

Український оператор поштового звʼязку «Укрпошта» розпочинає стратегічне партнерство з китайським маркетплейсом Temu. Про це повідомив генеральний директор АТ «Укрпошта» Ігор Смілянський, інформує «Комерсант Український».

Він розповів, що після пілотного проєкту, впродовж якого Укрпошта доставила більш як 1,5 млн посилок із відомого китайського маркетплейса Temu – і не просто доставила, а й розмитнила – було вирішено оголосити  про початок стратегічного партнерства.

Відтак протягом 1 кварталу 2025 року Укрпошта планує відкрити новий автоматизований центр оброблення міжнародних посилок, а в якості орієнтира ставить для себе завдання: доставляти понад 90% посилок за 1–2 дні з моменту перетину кордону України.

“Впевнений, що це буде до вподоби багатьом нашим клієнтам. Тим паче зовсім скоро всі відправлення можна буде відстежувати в новому мобільному застосунку”, – наголосив Ігор Смілянський.

Він нагадав, що Укрпошта є лідером ринку не лише в сегменті експортних посилок, де її частка – плюс 50%, а й попереду у доставці посилок із Китаю. Понад 60% таких відправлень Укрпошта бере на себе, зазначив Ігор Смілянський.

Скільки і звідки посилок надходить в Україну

Кількість міжнародних посилок в Україну за три квартали 2024 року перевищила 53 млн штук на 44,6 млрд грн. За сумою це на 46% більше, ніж за весь 2023 рік. Як повідомляє Forbes, такі дані з посиланням на інформацію Міністерства фінансів навело дослідницьке ГО «Інститут соціально-економічної трансформації».

Найбільшу частку серед усіх міжнародних відправлень у 2024 році займають посилки з китайських інтернет-ресурсів. 43% всіх відправлень надійшло з сайту AliExpress, 22,46% – Cainiao.

Найшвидше зростав обсяг міжнародних посилок, які надходили від китайського маркетплейсу Temu: у 2023 році його частка на українському ринку була менше 0,01%, а за девʼять місяців 2024-го вона досягла 12,23%.

Що відомо про Temu

Цей маркетплейс входить до китайської групи PDD Holdings, яку заснував Колін Хуан у 2015 році. Компанія запустила сайт бюджетних покупок Temu у вересні 2022 року. Особливість роботи маркетплейсу – агресивний маркетинг, великі знижки новим клієнтам та додавання елементу гри в процес покупки. З моменту запуску в Україні у березні 2024 року Temu пропонує асортимент продукції у понад 200 категоріях – від товарів для дому до електроніки.

Восени минулого року Європейська комісія повідомила про початок розслідування щодо маркетплейсу. У Єврокомісії є підозри, що компанія порушує новий Закон про цифрові послуги, спрямований на викорінення незаконного контенту та дезінформації в Інтернеті. Також в комісії висловили стурбованість, що на платформі можуть продаватись потенційно небезпечні продукти і що компанія робить недостатньо для контролю над торговцями-шахраями. Як повідомляв Bloomberg, якщо буде виявлено порушення, Temu може отримати штраф у розмірі до 6% річного доходу. Представник маркетплейсу тоді заявив, що компанія буде повністю співпрацювати з регуляторами та постійно дбає про захист інтересів споживачів на своїй платформі.

Василевич Сергій
Редактор

Читають зараз