«Укрзалізниця» готує масштабну оптимізацію: продаж активів, скорочення штату і «роздержавлення» лікарень

7 Листопада 21:56

Державна компанія «Укрзалізниця» планує позбутися непрофільних активів — таких як лікарні, водогони чи зайві депо — у межах масштабної програми оптимізації.


Про це заявив голова правління компанії Олександр Перцовський під час розмови з журналістами, повідомляє hromadske, передає «Комерсант Український».

Мета — досягти економічного ефекту близько 17 млрд грн до 2026 року.

“17 мільярдів гривень — це річний ефект 2026 року. Дуже амбітна ціль… Реалістично, дай Бог, вийти на 80–90%”, — сказав Перцовський.

Що саме планують оптимізувати


За словами керівника УЗ, програма включає кілька напрямів:

  • продаж брухту;
  • передачу непрофільних активів, зокрема лікарень, комунальних мереж і водогонів;
  • скорочення адміністративного персоналу;
  • об’єднання регіональних залізниць.

Лікарні передають у систему МОЗ


Відомчі медзаклади “Укрзалізниці” передають новим власникам — у співпраці з Міністерством охорони здоров’я.


За словами Перцовського, ідеться не про закриття, а про збереження медичного профілю та персоналу:

“У Харкові одна лікарня стає Центром серця, інша у Львові вже стала університетською лікарнею. Вони зберігають профіль і персонал, просто переходять до тих, хто має займатися медициною”, — пояснив він.

Комунальні об’єкти — у громади, але не всі хочуть брати


Серед непрофільних активів компанії — водогони та інфраструктура комунального типу.
Їх намагаються передати на баланс місцевих громад, але, за словами Перцовського, часто міста не готові брати ці об’єкти:

“Їх влаштовує, коли залізниця цим займається”, — додав керівник УЗ.

“Укрзалізниця” залишається одним із найбільших боржників серед держкомпаній

Зовнішній борг компанії перевищує 1 мільярд доларів.

Окрім того, влітку компанія оголосила тендер на пошук міжнародного юридичного радника, який має супроводжувати її у «надскладному процесі» врегулювання заборгованості.

Водночас уряд виділив державне фінансування для компенсації збитків від пасажирських перевезень: у 2025 році залізниця отримає 13 мільярдів гривень, а у 2026-му — ще 16 мільярдів.

Марина Максенко
Редактор

Читають зараз