Від зумерів до бумерів: як різні покоління українців планують новорічні витрати
23 Грудня 2024 11:12
Українці не відмовляються від святкування новорічно-різдвяних свят попри третій рік повномасштабної війни. Про це свідчать результати дослідження Deloitte про святковий шопінг у 2024 році, повідомляє «Комерсант Український».
Так, 65% респондентів планують робити святкові покупки, що демонструє позитивну динаміку порівняно з минулим роком (59%) та 2022 роком (61%). Ці ж 65% розпочинають різдвяний та новорічний шопінг у період з 1 до 24 грудня.
Що ж до розподілу витрат, то 45% опитаних планують витратити більше коштів на святкування Нового року, ніж Різдва. При цьому для 57% респондентів середній святковий чек становитиме від 1000 до 5000 гривень.
Дослідження показує, що 7 з 10 респондентів мають намір спрямувати частину свого святкового бюджету на благодійну допомогу, з яких 79% підтримають захисників на передовій. Особливо високий цей показник серед покоління бебі-бумерів (люди, народжені приблизно у період 1946-1964 рр.) – 91% представників цієї вікової категорії планують допомогти саме військовикам.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко
Технологічні інновації також впливають на святковий шопінг: 23% респондентів готові використовувати штучний інтелект для пошуку ідей щодо подарунків та знижок. Цікаво, що цей показник змінюється залежно від віку – від 41% серед зумерів (народилися в 1990-2010-х рр.) до 13% серед бебі-бумерів.
Українські споживачі демонструють раціональний підхід до покупок. Вони готові чекати на доставку товару з-за кордону, якщо його вартість на іноземному сайті нижча на 20%. Половина покупців додає товари в онлайн-кошик для отримання безкоштовної доставки.
Підтримка українського виробника залишається важливим трендом – 41% опитаних планують придбати товари від українських брендів і постачальників під час святкового шопінгу.
Щодо способів оплати, 56% українців віддають перевагу продавцям, які пропонують можливість оплатити товари частинами без додаткових відсотків.
Дослідження проводилось за допомогою онлайн-опитування з використанням багатоступеневої стратифікованої вибірки, що представляє населення України за статтю, віком, розміром населеного пункту та видом зайнятості. В опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко