Yabluka поглинає “Цитрус”: Артур Гатунок розкрив деталі угоди та плани
8 Серпня 16:51
Власник роздрібної мережі Yabluka Артур Гатунок офіційно став новим власником техноритейлера “Цитрус”. Про це бізнесмен повідомив в інтерв’ю виданню Forbes, передає «Комерсант Український».
Угоду закрили в липні 2025 року, однак її вартість наразі не розголошу.nm через умови конфіденційності, встановлені попереднім власником.
Цитрус — це унікальний бренд, компанія з характером і великою перспективою, — зазначив Гатунок.
Поглинання “Цитрусу” відкриває новий етап у розвитку українського техноритейлу, формуючи гібридну модель на стику преміальної Apple-пропозиції та мультибрендового асортименту. Очікується, що цей формат дозволить компанії розширити вплив на ринку навіть в умовах війни та економічної турбулентності.
У рамках угоди Yabluka отримала у власність 55 діючих магазинів “Цитрусу” разом із частиною кредиторської заборгованості перед постачальниками. Як підкреслює підприємець, мова йде не про реструктуризацію, а про узгодження графіків погашення боргів:
Ми вже почали виплачувати борги минулих періодів. Домовилися про графіки, які прийнятні і для компанії, і для ринку, — сказав Гатунок.
Він обіцяє зберегти бренд “Цитрус”. Вважає його впізнаваним і сильним. Уже в серпні частина магазинів Yabluka поступово почне працювати під брендом “Цитрус”.
Ми не зливаємо бренди, а створюємо гібрид. У Yabluka — фокус на Apple, у Цитрусу — ширший асортимент: Android, ноутбуки, мультибренд. Це — наша суперсила, — підкреслив бізнесмен.
За словами Гатунка, точний обсяг інвестицій в оновлення кожного магазину ще не визначений і залежатиме від технічного стану приміщень. Плани розвитку маркетплейсу поки не на часі й компанія зосередиться на офлайн-мережі.
Ринок складний. У 2022 – 2023 роках ТРЦ надавали знижки орендарям. Зараз оренда зросла, площі подорожчали навіть у порівнянні з довоєнним періодом, — прокоментував ситуацію Гатунок.
Поки триває війна, виконавчі обов’язки CEO бере на себе сам власник. Компанія активно шукає фахівців на ключові ролі: HRD, CMO, Head of Digital та E-Commerce. Центральний офіс “Цитрусу” залишиться в Одесі, але додатковий хаб створять в Києві.
Частка ринку, конкуренція та нові ініціативи
За оцінками дистриб’ютора “Асбіс”, частка ринку “Цитрусу” наразі становить 4 – 5%. Проте сам Гатунок заявляє, що реальний показник вже перевищує 10%, без урахування магазинів Yabluka.
Однією з головних ініціатив нової команди стало безплатне страхування для всіх смартфонів, придбаних у “Цитрусі”.
Ми застрахували всі телефони без жодної доплати для покупців. Це викликало реакцію конкурентів: вони тиснули на постачальників, щоб ті вплинули на нас. Страхування телефону зазвичай коштує близько 15% від його вартості, — пояснив Гатунок.
Підприємець також звернув увагу на посилення тиску з боку великих гравців ринку, які, за його словами, намагаються маніпулювати темою “білої” та “сірої” техніки. Він закликав до здорової конкуренції, заснованої не лише на цінах.
Деякі компанії втрачають позиції. Але якщо не можеш конкурувати ціною — змагайся сервісом, довірою, цінністю продукту, — підсумував власник Yabluka.
“Цитрус”: що потрібно знати про одного з лідерів українського ринку
“Цитрус” — одна з найвідоміших українських мереж магазинів електроніки та гаджетів. Компанію заснували у 2000 році в Одесі. Вона швидко перетворилася на національного гравця у сфері роздрібної торгівлі споживчою технікою. Основна спеціалізація мережі — продаж смартфонів, ноутбуків, електротранспорту, а також аксесуарів, ґаджетів та техніки для “розумного дому”.
На відміну від класичних ритейлерів, “Цитрус” позиціює себе як стильний і молодіжний бренд, який фокусується не лише на продажу техніки, а й на сервісах, консультаціях та досвіді користувача. Магазини мережі часто з яскравим дизайном, відкритими демонстраційними зонами та орієнтацією на інтерактивність. Компанія також першою в Україні відкрила спеціалізовані зони для тестування електросамокатів, гіробордів і VR-пристроїв.
Станом на 2025 рік мережа налічує понад 50 фізичних магазинів по всій країні. Крім роздрібної торгівлі, мережа розвивала власний інтернет-магазин та пропонувала клієнтам послуги страхування техніки, сервісне обслуговування та курси цифрової грамотності.
Yabluka: українська мережа техноритейлу з фокусом на Apple
Yabluka — вітчизняна мережа магазинів електроніки, що спеціалізується на продажу техніки Apple, аксесуарів і суміжних цифрових рішень. Заснована підприємцем Артуром Гатунком, компанія за кілька років діяльності змогла посісти помітне місце серед нішевих ритейлерів, орієнтованих на преміумсегмент.
Основний фокус Yabluka — офіційна продукція Apple (iPhone, iPad, MacBook, Apple Watch), а також сервісні послуги, страхування техніки, аксесуари та смартгаджети. Магазини мережі оформлені у сучасному дизайні та стилістиці, наближеної до фірмових Apple Store, що підкреслює їхню експертність у роботі з технікою бренду.
На відміну від мультибрендових мереж, Yabluka позиціює себе як експерт саме у світі Apple, надаючи консультації, підтримку та сервіс, орієнтовані на досвідчених користувачів техніки компанії.
Станом на 2025 рік компанія також активно розвиває сервісне обслуговування та послуги з технічної підтримки для клієнтів, і розглядає можливість розширення офлайн-присутності в ключових містах України.
Що відомо про нового власника “Цитруса” Артура Гатунка
Народився 3 квітня 1988 року в Запоріжжі.
2009 року отримав диплом бакалавра за спеціальністю право в Київському економічному університеті. 2011 року отримав диплом магістра за спеціальністю правознавство в Запорізькому університеті. 2018 року отримав свідоцтво адвоката. З 2018 року навчався в Києво-Могилянській академії за програмою MBA.
2008 року Гатунок заснував торгову марку Yabloki. 2012 року створив мережу кафе Jobs Cafe, Jobs coffee, Jobs kids, гастро-паб “Крыша”, Forest Burger. 2013 року відкрив автомийку “Брудний Гаррі”.
У 2015 році Артура Гатунка обрали депутатом Запорізької обласної ради VII скликання від партії “Укроп”.

2016 року він започаткував телепроєкт “Соціальний інспектор”. Цього ж року заснував бізнес-школу Артура Гатунка, де провів 300 годин лекцій та тренінгів для молоді та підприємців-початківців.
2017 року започаткував клуб голів ОСББ. Крім цього бізнесмен став акціонером медіахолдинг, до складу якого входили друкована газета “Суббота плюс” та інтернет-видання Subbota.ua. Цього ж року Гатунок заробив 1,25 млн грн.
У 2018 заснував благодійний фонд Артура Гатунка.
Новий власник “Цитрусу” пов’язаний з кількома скандалами. Так, у березні 2025 року податкова перевірила мережі продажу техніки та виявила численні порушення: продажі без касових апаратів, відсутність документів на товар і спроби штучного поділу бізнесу. Крім того, Державна податкова служба виявила схему дроблення бізнесу, що дозволяла мережам ухилятися від сплати ПДВ. Вони залучили до 300 пов’язаних ФОПів, а їхній загальний обсяг доходів перевищив 1,72 млрд грн.
А за даними руху “Чесно” Артур Гатунок у 2018 році пропустив сім засідань (53%) профільної комісії в Запорізькій обласній раді й отримав “статус” депутата-прогульника.
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко