Як оформити електронне пенсійне посвідчення: покрокова інструкція від ПФУ
26 Грудня 2024 17:14
Українські пенсіонери отримали можливість оформлювати лише електронне посвідчення, не отримуючи паралельно паперовий документ. Як це зробити, пояснили у Пенсійному фонді України, передає «Комерсант Український».
“Е-пенсійне посвідчення – це електронний документ, який підтверджує факт призначення пенсії та не потребує додаткового пред’явлення пенсійного посвідчення в паперовій формі. За бажанням людина, якій призначено пенсію, може отримати пенсійне посвідчення виключно в електронній формі без виготовлення паперового”, – сказав Голова правління Пенсійного фонду України Євгеній Капінус.
Сформувати такий е-документ можна через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або звернувшись до найближчого сервісного центру Фонду.
Кому буде корисним е-пенсійне посвідчення
Такий сервіс може бути корисним:
- пенсіонерам, які перебувають за кордоном та не можуть відвідати Україну для отримання паперового посвідчення;
- пенсіонерам, які з різних причин не можуть отримати документ у сервісних центрах Фонду.
Які документи потрібні
Перед тим, як подати заявку на формування е-пенсійного посвідчення, людині потрібно мати при собі скановані копії таких документів:
- довідки про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків;
- паспорта громадянина України (паспорт-книжечка, або ID-картка;
- кольорової фотографії, зробленої впродовж останніх 6 місяців розміром 3х2,5 мм;
- фізичного підпису чорним кольором (скан потрібно буде перевести у формат jpg).
Як замовити електронне пенсійне посвідчення: покрокова інструкція
Спочатку необхідно перейти на вебпортал Пенсійного фонду України та авторизуватися за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Кваліфікований електронний підпис — удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Отримати КЕП можна у :
- ПриватБанку. Ця послуга для клієнтів фінустанови безкоштовна. Отримати КЕП можна в особистому кабінеті мобільного застосунку Приват 24 або звернувшись до відділення банку.
- чатботі Ощадбанку онлайн, для клієнтів банку послуга безоплатна.
- Міністерстві внутрішніх справ.
- Державній податковій службі.
Після цього в особистому кабінеті на панелі ліворуч у розділі “Щодо пенсійного забезпечення” обрати вкладку “Заява на виготовлення пенсійного посвідчення”.
У наступному полі, що відкриється, обрати опцію “Заява на виготовлення пенсійного посвідчення в електронній формі (без виготовлення паперового оригіналу або платіжної картки, яка одночасно є пенсійним посвідченням)”.
У вікні, що з’явиться, прочитати інструкцію та натиснути кнопку “Продовжити”.
Після цього система запропонує заповнити онлайн-форму заяви. Там потрібно буде вказати особисті дані.
До заяви після заповнення необхідно прикріпити відскановані документи, про які йшлося вище, та натиснути кнопку “Сформувати заяву”.
Заповнену заяву фахівці Пенсійного фонду рекомендують ще раз уважно прочитати й лише після цього обирати опцію “Підписати та відправити у ПФУ”.
Відповідь на заяву можна подивитися в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України в розділі “Мої звернення” – “Статус звернення”.
Де зберігається електронне посвідчення
Відображення електронного пенсійного посвідчення формується в мобільному застосунку “Дія”. Якщо людина оформила пенсію за віком, то таке посвідчення “підтягнеться” у застосунок автоматично.
Коли ж йдеться про е-посвідчення, видане у зв’язку з присвоєнням інвалідності чи втратою годувальника, додавати такий документ у мобільний додаток адміністративних послуг доведеться власноруч. Те саме стосується й людей, яким оформили пенсію за вислугу років.
Щоб зробити це, потрібно прогортати всі документи в застосунку та натиснути “Додати документ” — “Пенсійне посвідчення”.