Єдина в Україні інклюзивна пекарня Good Bread на межі закриття
1 Серпня 18:55
РОЗБІР ВІД Good Bread from Good People — інклюзивна неприбуткова платформа, яка підтримує людей із ментальними порушеннями. Вона допомагає їм здобувати стабільну роботу та розвивати професійні кулінарні навички. Організація існує завдяки грантам і благодійним внескам, однак зараз постала перед труднощами й потребує підтримки. Не лише фінансової, але й партнерської. Інакше єдина в Україні програма такого формату може припинити своє існування.
У Good Bread from Good People повідомили, що вже за три місяці можуть змушені бути зупинити все, що створювали роками:
- пекарню, де працюють 43 людини з ментальними порушеннями;
- випікання безкоштовного хліба для прифронтових територій;
- приготування гарячих обідів для бездомних у Києві;
- можливість сказати “так” новому кандидату, який хоче залишити інтернатну систему.
Ми не просимо донат. Ми шукаємо людей і бізнеси, які готові стати поруч. Надовго. Як партнери. Як ті, хто бачить у цьому сенс. Бо без системної підтримки — ми просто не витримаємо. Соціально важлива справа — це дорого. Але це того варте, — написали на сторінці організації в середині липня.
Вже за два тижні після публікації Good Bread отримали підтримку від приватних осіб, почали надходити пропозиції від потенційних партнерів, з’явилася надія на спільні проєкти, корисні як для організації, так і для бізнесу. Але проблеми не зникли повністю. Про них «Комерсант Український» поспілкувався з Наталею Шадріною, CEO Good Bread.
За словами Наталії, для повноцінного функціонування пекарні потрібно приблизно 1,5 мільйона гривень щомісяця. Джерела доходу — гранти, пожертви від приватних осіб і комерційна діяльність. Сьогодні організація може покладатися лише на продаж власної продукції, яку постійно вдосконалює, аби стати фінансово незалежною.
У нас не просто бізнес — у нас соціальне підприємство. А такі підприємства мають високу собівартість. На одиницю продукції витрачається більше ресурсів, адже ми залучаємо більше людей, ніж це було б в умовах звичайного виробництва. Ми виробляємо менше продукції, враховуючи особливості наших працівників. Наша головна мета — соціалізація та адаптація людей з ментальними порушеннями. Тому сказати, що комерційний складник може повністю нас утримувати — не можемо. Такі ініціативи завжди підтримуються або державою через відповідні програми, або великим бізнесом, для якого ми можемо бути партнером з корпоративної соціальної відповідальності як частина іміджу чи внутрішньої комунікації з працівниками, — пояснює Наталія Шадріна.
Good Bread активно співпрацює з багатьма великими компаніями, які замовляють випічку на свята. Команда сподівається, що кількість партнерів знову зросте, і замовлення будуть надходити у більших обсягах.
Ми більше орієнтовані на виготовлення продукції для корпоративного сегмента. Зараз продаємо наші вироби онлайн, під замовлення, доставляємо через кур’єрів або “Нову пошту”. У нас є маленький магазин біля пекарні на вул. Алматинській, 2а. Його перевага — завжди свіжий хліб, булочки, пиріжки, — ділиться Наталя Шадріна.
Паралельно організація збирає донати від фізичних осіб та компаній. Наприклад, пропонує формат “волонтерства за донат”: команда охочих приходить до пекарні, і разом з працівниками Good Bread випікає хліб. 80% продукції йде на безплатне забезпечення хлібом і гарячими обідами нужденних. На базі пекарні також можна організувати тімбілдинг на платній основі. Або ж допомогти матеріально — передати необхідні ресурси.
Ми прагнемо створювати івент-проєкти, корисні як для нас, так і для партнера. Іноді — з фінансовим результатом, наприклад, через продаж нашої продукції в ресторані. Або партнер реалізує власну програму КСВ — якщо компанія має стратегію боротьби з голодом, то Good Bread може стати її реалізацією. Ми щодня годуємо гарячими обідами людей у Києві, хто цього потребує. Співпрацюємо з великими волонтерськими організаціями. Для корпорацій це може стати реальним, живим, робочим проєктом, — наголошує Наталя Шадріна.
Наразі основна надія — на грантову підтримку. З 2022 року Good Bread неодноразово отримував закордонні гранти, деякі — по 70 тисяч доларів. Ці кошти спрямовували на модернізацію виробництва, закупівлю обладнання тощо. Всі ці гранти були іноземними — жодної державної підтримки організація не отримала.
Якщо ви хочете, аби Good Bread не просто вижив, а працював стабільно — станьте частиною руху. Ви можете:
- підтримати регулярним донатом;
- стати меценатом або партнером;
- замовити продукцію в офіс;
- або передати цю інформацію тому, хто може допомогти.
Автор — Алла Дуніна
Читайте нас у Telegram: головні новини коротко