10 банків отримали зауваження від Антимонопольного комітету щодо кешбеку
12 Вересня 09:34
Антимонопольний комітет України (АМКУ) надав обов’язкові для розгляду рекомендації десятьом провідним банкам країни щодо уникнення можливих порушень у сфері недобросовісної конкуренції. Йдеться про програми лояльності типу «кешбек», які активно використовуються для стимулювання клієнтів. Про це повідомляє пресслужба АМКУ, інформує «Комерсант Український»
Комітет наголосив: банки мають чітко та повно інформувати споживачів про умови, обмеження та винятки участі у кешбек-програмах.
Чому виникла проблема
Наразі банківський кешбек став одним із поширених інструментів стимулювання споживачів користуватися послугами певного банку, який має власні кешбек-програми, що функціонують як на постійній основі, так і в межах тимчасових маркетингових акцій.
Про наявність банківських пропозицій типу «кешбек» споживачі дізнаються, зокрема, зі сповіщень у мобільному додатку, реклами на офіційних вебсайтах, у соціальних мережах тощо. Комітет виявив випадки, коли такі повідомлення можуть не містити, зокрема, повної та/або точної інформації щодо умов, обмежень та винятків участі в зазначених програмах лояльності.
Відсутність у таких повідомленнях чіткої інформації про умови, обмеження чи винятки участі в кешбек-програмах може вводити споживачів в оману, внаслідок чого споживач може його не отримати.
Кому адресовані рекомендації
Рекомендації отримали десять банків:
- «Ощадбанк»
- «ПриватБанк»
- «Креді Агріколь Банк»
- «Південний»
- «ПУМБ»
- «Райффайзен Банк»
- «Сенс Банк»
- «Універсал Банк»
- «Індустріалбанк»
- «МТБ Банк»
Що вимагає АМКУ:
- вказувати у повідомленнях повну та правдиву інформацію про кешбек;
- у разі великого обсягу даних — додавати QR-коди чи гіперпосилання на повні умови;
- чітко пояснювати, у яких магазинах та за які послуги клієнти можуть отримати винагороду.
Також, у зв’язку зі зростанням попиту на здійснення оплати за товари шляхом післяплати, банкам доцільно зазначити в розділі, який стосується обмежень щодо участі в кешбек-програмах, інформацію, що розрахунки шляхом післяплати не підпадають під умови нарахування кешбеку (у разі наявності такої умови).
Навіщо це потрібно
АМКУ наголошує: прозорість інформації забезпечить добросовісну конкуренцію на ринку та дозволить клієнтам ухвалювати виважені рішення.
Банки зобов’язані надати відповідь щодо виконання рекомендацій у 30-денний строк.