Готельний ринок Буковеля: лідерство завдяки стабільності гірськолижного попиту
8 Квітня 14:21
Незважаючи на загальний спад попиту в літній сезон, Буковель демонструє стабільну заповнюваність у зимові місяці, що свідчить про силу бренду та гірськолижного туризму в регіоні. Про це йдеться в черговому дослідженні сервісу готельної аналітики Hotel Matrix, інформує «Комерсант Український».
Як зазначається в дослідженні, ключові показники ефективності готелів Буковеля за 2024 рік є наступними:
1. Occupancy (завантаженість) – це перший із трьох ключових KPI готелю, який показує процент проданих кімнат по відношенню до доступних до продажу за певний період. У 2024 році він становив 56%, проти 57% у 2023-му, тобто мінус 1%)
2. ADR (середній тариф дня) – інший важливий показник, який дає інформацію про цінову політику, яку застосовує готель. У 2024 році він сягнув 5 129 грн, проти 4 123 грн в 2023 році, плюс 24%.
3. RevPAR (дохід на доступний номер) – один з найпоширеніших фінансових індикаторів, що дозволяє оцінити, наскільки ефективною є діяльність готелю. У минулому році цей дохід склав 2 907 грн, проти 2 243 грн в 2023 році, плюс 29%.

Про що свідчать такі показники
По-перше, як зазначається в дослідженні Hotel Matrix, це є свідченням стабільності гірськолижного попиту: готельний ринок демонструє стабільність у гірськолижному сегменті з незначними коливаннями у рівні завантаженості, але з очевидними змінами в літньому попиті.
Як вважають експерти Hotel Matrix, з огляду на це основний акцент у стратегії продажу для 2025 року – це збереження лояльності клієнтів у зимовий сезон і посилення стратегії для літнього періоду.
По-друге, збільшення середнього тарифу дня на 24% у 2024 році при стабільній завантаженості свідчить про успішне коригування тарифної політики та орієнтацію на більш прибуткові сегменти. Це підтверджує стратегію підвищення вартості на фоні стабільного попиту, що є правильним кроком у поточних умовах.
По-третє, зростання доходу на доступний номер на 29% відображає ефективну політику оптимізації доходів. Збільшення цього показника, незважаючи на спад попиту в літній період, демонструє високу ефективність у використанні наявних ресурсів.
Як констатують у Hotel Matrix, готелі Буковеля у 2024 році зберегли стабільність завдяки сильним позиціям у зимовому сегменті, однак спостерігається зниження попиту в літній період, що для збереження лідерства в 2025 році вимагає більш ретельної стратегії на рік.
Нагадаємо, аналітики Hotel Matrix вже дослідили готельний ринок Києва та оцінили стан справ в готельній галузі Львова, також проанонсовано огляд готелів Одеси.
Курорт Буковель користується стабільною увагою інвесторів
До 2026 року різні забудовники та девелопери мають намір реалізувати в Україні понад 40 нових готельно-інвестиційних проєктів. Більшість із них припадає саме на західні області. «Комерсант Український» про це розповідав.
Епіцентром інвестиційної привабливості для бізнесу, як і в довоєнний час, залишається ареал Буковеля. Свій масштабний проєкт у цьому регіоні, приміром, планує анонсувати Perspektуva Group. Як розповідає керівник інвестиційних проєктів цієї компанії Олександр Дідик, Буковель давно перестав бути локацію лише сезонного туризму.
«Наразі це всесезонна локація. Крім того, Буковель стає своєрідним культурним та бізнес-хакатоном, де нон-стоп створюються інноваційні бізнес-моделі. Окупність інвестицій в апартаменти в середньому сьогодні складає 10-15 відсотків на рік. Повна окупність інвестицій – 8-10 років», – зазначає фахівець.
Відвідуваність курорту у 2024 році сягнула 2,5 млн туристів і це є джерелом мотивації для бізнесу й надалі інвестувати в Буковель.