Імпорт легкових авто в Україну: як змінюється карта постачань
31 Жовтня 19:55
За січень – серпень 2025 року в Україну ввезли 258,3 тис. легкових автомобілів, що на 20% більше, ніж за аналогічний період торік. Загальна митна вартість імпорту сягнула 3,7 млрд доларів, показавши приріст на 25%, повідомляє «Комерсант Український» із посиланням на статистику “Укравтопрому”.
Прискорення вартості над темпами фізичного зростання означає підвищення середньої ціни ввезеного авто приблизно на 4% рік до року: орієнтовно 14,3 тис. доларів на одиницю проти торішнього рівня.
Географія постачань: ТОП-10 країн та їх частки
Лідером постачань залишається Німеччина з 56,9 тис. авто, що відповідає близько 22% усього імпорту. Друга позиція за США — 46 тис. авто (17,8%), третя — за Китаєм із 27,1 тис. (10,5%).
Далі йдуть:
- Японія — 23,2 тис. (9,0%),
- Південна Корея — 16,7 тис. (6,5%),
- Франція — 16,4 тис. (6,3%),
- Чехія — 13 тис. (5,0%),
- Велика Британія — 11,7 тис. (4,5%),
- Мексика — 10,5 тис. (4,1%),
- Словаччина — 6,3 тис. (2,4%).
На інші країни припадає близько 30,5 тис. авто, або майже 11,8% загального імпорту.
Така структура відображає різні моделі постачання: із ЄС надходить значний обсяг уживаних автомобілів і частина нових із заводів континенту; США забезпечують стабільний канал постачання уживаних і відновлених авто. Китай швидко нарощує присутність завдяки конкурентним цінам на нові моделі, зокрема електрифіковані. Японія та Корея традиційно сильні у гібридах і компактних сегментах. Мексика й Словаччина — це переважно нові авто з локальних виробничих майданчиків глобальних брендів.
Крім того, поточна географія постачань формує запит на сервісний інфраструктурний “мікс”:
- офіційні сервісні станції для нових авто з Мексики, Словаччини та Кореї;
- спеціалізовані СТО зі знанням електрифікованих платформ для китайських і японських моделей;
- мережі, що працюють з кузовним ремонтом і електронікою для відновлених авто зі США.
Виграють гравці, які пропонують повний цикл: від підбору й митного супроводу до фінансування, страхування та сервісу.
Чому зростає митна вартість авто
Економісти пояснюють: збільшення митної вартості на 25% при прирості кількості на 20% натякає на легкий зсув у бік дорожчих комплектацій, новіших років випуску або більшої частки нових авто в міксі. Свою роль могли зіграти коливання валютних курсів та логістики, а також попит на електрифіковані моделі, які зазвичай мають вищу середню ціну. У підсумку середній чек імпорту піднявся до близько 14,3 тис. доларів на авто.
Читайте також: ТОП-3 китайських автобрендів в Україні: хто захопив ринок у 2025 році
Попит на автівки: що його пожвавлює, а що — тисне
Післявоєнне відновлення автопарку, повернення частини працездатного населення до великих міст, а також стабілізація каналів логістики підживлюють попит.
З іншого боку, ризики з боку доходів домогосподарств і вартість кредитування стримують перехід у преміальні сегменти, зберігаючи високий інтерес до уживаних авто з ЄС та США. Наявність розгалужених торгових і сервісних мереж для популярних моделей з Німеччини, Франції, Чехії та Словаччини знижує бар’єри для ввезення та експлуатації.
Дивіться нас у YouTube: важливі теми – без цензури
Ризики для дилерів і споживачів
Аналітики авторинку зазначають, що ключові ризики на горизонті — волатильність курсу, можливі зміни митно-податкових правил, а також глобальні фактори на кшталт перегляду екостандартів у країнах походження (що впливатиме на пропозицію уживаних авто) чи перебоїв ланцюгів постачання.
Канали зі США та Великої Британії чутливі до логістичних тарифів, страхових ставок і строків транспортування. Для напряму з Китаю вирішальними залишаються геополітичні ризики та умови фінансування. На внутрішньому ринку важливими залишаються питання гарантійного й післягарантійного сервісу, доступності запчастин та прозорості історій уживаних авто.
Читайте нас в Telegram: важливі теми – без цензури