Перед введенням нових тарифів китайські електрокари завойовують європейський ринок

31 Липня 2024 08:55

Китайські бренди електромобілів досягли рекордної частки ринку в Європі у червні 2024 року, захопивши 11% продажів електрокарів. Це сталося напередодні введення нових жорстких тарифів Європейського Союзу на імпортні електромобілі, які набули чинності на початку липня. Виробники поспішали заповнити дилерські центри до введення нових мит. Про це пише Bloomberg, передає «Комерсант Український»

Лідером серед китайських брендів стала корпорація SAIC Motor, яка масово постачала свою модель MG4 до європейських дилерів. За даними аналітичної компанії Dataforce, автомобілі, зареєстровані до 5 липня, можна було продавати клієнтам без додаткових мит на імпортні електромобілі.

Загалом китайські бренди зареєстрували понад 23 000 електромобілів у Європі протягом червня, що є рекордним показником. Це на 72% більше, ніж у травні, що вдвічі перевищує загальне зростання реєстрацій електромобілів у Європі за цей період. Нові тарифи ЄС також поширюються на імпортні електромобілі китайського виробництва від західних виробників, таких як Volvo Car AB, BMW AG та Tesla Inc.

Найбільший стрибок у імпорті китайських брендів продемонструвала державна компанія SAIC, проте близько 40% зареєстрованих у червні MG4 були самореєстраціями дилерів, що, за словами Габріеля Юхаса з Dataforce, не є ознакою здорового зростання. Компанія пропонує щедрі умови лізингу, включаючи акцію “два за ціною одного” для MG4 у Німеччині, де продажі електромобілів сповільнилися.

Водночас BYD Co., найбільший у світі виробник гібридних та електричних автомобілів, показав ознаки стійкого прогресу. Маркетингова кампанія, зосереджена на футбольному турнірі Євро-2024 у Німеччині, знайшла відгук у споживачів, за словами аналітика Dataforce Джуліана Літцінгера.

Іншим фактором, що вплинув на європейський ринок електромобілів у червні, стало введення стимулів в Італії, що призвело до подвоєння продажів електромобілів у країні порівняно з минулим роком. Близько 200 мільйонів євро субсидій на нові електромобілі були вичерпані менш ніж за дев’ять годин.

Європейські політики намагаються знайти баланс між полегшенням доступу до менш дорогих китайських електромобілів, що сприятиме досягненню цілей сталого розвитку, та захистом традиційної автомобільної промисловості в складних економічних умовах. Німеччина, наприклад, бореться за досягнення значного зростання, що робить дорожчі електромобілі від BMW, Volkswagen AG та Mercedes-Benz Group AG менш доступними для споживачів.

Європейські автовиробники також об’єднують зусилля з китайськими партнерами. Stellantis повідомив про початок поставок електромобілів з Китаю в рамках спільного підприємства з Zhejiang Leapmotor Technology Co. Спільне підприємство вже розпочало збірку передсерійних електромобілів на заводі Stellantis у Польщі.

Загалом, червень став третім найкращим місяцем за обсягами продажів електромобілів з 208 872 реєстраціями в регіоні, за даними Європейської асоціації автовиробників, поступаючись лише грудню 2022 року та березню 2023 року.

Остафійчук Ярослав
Редактор

Читають зараз