У росії зникає рітейл: третина магазинів одягу закрилася, а нові бренди йдуть в онлайн
30 Жовтня 18:50
У росії масово закриваються магазини косметики, одягу та взуття. За даними Служби зовнішньої розвідки України, частка зачинених магазинів одягу в московських торгових центрах уже сягнула 38%, передає «Комерсант Український».
Fashion-ринок у країні переживає найглибшу кризу з 2015 року: за перші дев’ять місяців 2025-го на російський ринок вийшло лише 27 нових брендів — удвічі менше, ніж торік.
Чому це важливо
Після виходу західних брендів у 2022–2023 роках російська влада намагалася заповнити ринок «паралельним імпортом» та локальними замінниками. Але сьогодні навіть ці механізми не рятують — орендні ставки зростають, купівельна спроможність падає, а банки підвищують ставки за кредитами.
Багато компаній тепер відмовляються від офлайн-продажів і переходять на маркетплейси, щоб вижити.
Що кажуть аналітики
У СЗРУ пояснюють: розвиток ринку можливий лише за умов економічної стабілізації та зниження вартості кредитів. Досвід 2015 року показує, що відновлення після подібної кризи може тривати щонайменше три роки.
За нинішніх умов, коли економіка рф дедалі більше залежить від військових витрат і санкційні обмеження лише посилюються, перспективи для рітейлу залишаються похмурими.
Поки в росії ринок згортається, українська роздрібна торгівля демонструє зростання. За перше півріччя 2025 року оборот компаній у цьому секторі зріс на 17% і досяг 936,6 млрд грн.
Це свідчить, що навіть під час війни внутрішній попит в Україні поступово відновлюється.