Європейські лоукости конкуруватимуть за українське небо: стало відомо чому
17 Грудня 13:51
Європейські лоукост-авіакомпанії вже готуються до повернення на український ринок одразу після відкриття повітряного простору. Представники авіагалузі прогнозують різкий сплеск пасажиропотоку, пожвавлення туризму та швидке відновлення авіамобільності як усередині країни, так і на міжнародних напрямках, інформує «Комерсант Український».
Так, одним із перших перевізників, хто публічно окреслив конкретну стратегію відновлення польотів, став угорський лоукостер Wizz Air. У компанії заявили про готовність “розмістити в Україні до 15 літаків упродовж перших двох років після завершення бойових дій”. А середньостроковій перспективі – протягом семи років – анонсують збільшення флоту до 50 повітряних суден.
Генеральний директор Wizz Air Йожеф Варад наголошував, що відновлення польотів відбудеться у максимально стислі терміни після відкриття неба, а український ринок компанія розглядає як одну з найбільших можливостей для зростання.
Також у Wizz Air очікують підвищений інтерес з боку іноземних мандрівників, зокрема так званий «туризм відновлення» – бажання побачити країну, яка пройшла через війну та відбудову.
Про готовність оперативно повернутися в Україну заявив і Ryanair. Ірландський перевізник планує запустити близько двох десятків маршрутів до Києва та Львова, перерозподіливши літаки з ключових європейських баз, зокрема з Лондона та Парижа.
До повномасштабної війни Ryanair перевозив приблизно 1,5 мільйона пасажирів на рік та мав амбітні плани збільшити цей показник до 4 мільйонів, паралельно інвестуючи в розвиток українських аеропортів.
За словами експерта з цивільної авіації, україно-американського підприємця у сфері логістики Михайла Кураченка, після відкриття повітряного простору попит на авіаперевезення зростатиме досить швидко.
Він пояснює, що першими клієнтами лоукостів стануть мільйони українців, які через війну нині проживають у країнах Європейського Союзу.
«Люди шукатимуть максимально доступні й швидкі способи дістатися додому.
Це великий відкладений попит, і він надзвичайно привабливий для авіакомпаній», – зазначає Кураченко у коментарі “Главкому”.
Водночас, за його словами, Україна після війни стане цікавою і для іноземців. Країна набула високої впізнаваності у світі, а історія її спротиву та відновлення сформує значний туристичний інтерес.
Ще один важливий чинник – технічна готовність лоукостів діяти швидко. Їм не потрібна складна інфраструктура: достатньо придатної злітно-посадкової смуги та базових операційних умов.
«Лоукостам не треба багато для старту. Тому вони можуть повернутися дуже швидко – буквально за кілька тижнів після відкриття неба», – зазначає Кураченко.
На думку експерта, потенціал українського ринку настільки високий, що він може стати одним із найдинамічніших у Європі.
«Попит дійсно може бути вибуховим, і лоукости просто не зможуть його проігнорувати. Мільйони людей потребуватимуть швидких і доступних рейсів. Тож Wizz Air, Ryanair та інші нові гравці будуть заходити швидко, щоб зайняти ринок, поборотися за нього», – підсумовує він.