Ринок таксі в Україні чекають зміни: чого чекати перевізникам
27 Лютого 14:35
В Україні готуються суттєві зміни у сфері таксі. Уряд планує вивести цей ринок із «тіні» та запровадити нову систему регулювання. Про це повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, інформує «Комерсант Український»
Чому ринок таксі потребує врегулювання
Деркач зазначив, що на сьогодні сфера таксі в Україні здебільшого працює нелегально. За офіційними даними, ліцензію на перевезення мають лише близько 9,5 тисяч водіїв, тоді як загальна кількість таксистів може сягати 250 тисяч.
Через це виникає низка проблем:
- Відсутність гарантій безпеки для пасажирів;
- Незрозумілий технічний стан автомобілів;
- Водії можуть працювати понаднормово без контролю;
- Відсутність сплати податків та єдиних стандартів надання послуг.
Що зміниться
1. Спрощення ліцензування таксі
Наразі в Україні діють застарілі вимоги до отримання ліцензії, які складно виконати самозайнятим водіям. Наприклад, для отримання дозволу необхідно мати персонал для перевірки технічного стану авто або фахівця, відповідального за міжнародні перевезення.
“Погодьтесь, що самозайнятий водій навряд чи зможе отримати ліцензію на таксі, якщо серед вимог є “персонал, який перевіряє передрейсовий та післярейсовий технічний стан” або має бути “фахівець відповідальний за організацію та безпеку міжнародних перевезень”, – пояснив Деркач.
Уряд планує спростити ліцензування, залишивши лише необхідні вимоги, які забезпечать безпеку пасажирів.
Найближчим часом нову систему представлять на обговорення з бізнесом.

2. Нові правила регулювання ринку
Міністерство працює над створенням справедливої системи для всіх учасників ринку: водіїв, пасажирів, онлайн-платформ та держави. Планується проведення консультацій із представниками бізнесу та аналіз міжнародного досвіду.
Окрему увагу приділять сервісам ride-hailing (Bolt, Uklon, Uber тощо). Очікується, що нові правила передбачатимуть обов’язкову ліцензію для таких перевізників, а також прозору систему сплати податків.
Що це означає для водіїв і пасажирів?
- Легальні таксисти отримають зрозумілі та спрощені правила роботи;
- Пасажири зможуть користуватися безпечними перевезеннями;
- Держава отримає додаткові надходження до бюджету за рахунок сплати податків.
Нагадаємо, інспектори Державної служби з безпеки на транспорті почали проводити рейдові перевірки водіїв, які працюють з відомими сервісами таксі, але не мають ліцензії.
Нагадаємо, що у Верховній Раді зареєстровано законопроєкт № 11025, який врегульовує питання притягнення до відповідальності автомобільних перевізників, які здійснюють перевезення пасажирів автобусами без відповідних дозвільних документів («нелегальні» перевезення).
Як отримати ліцензію на таксі
Згідно з п. 11 постанови Кабінету міністрів України № 1001, встановлюються такі вимоги до водіїв, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів на таксі:
- наявність посвідчення водія категорії B;
- наявність стажу керування за категорією B — не менше трьох років;
- мінімальний вік людини — 21 рік.
згідно з п. 11 постанови Кабінету міністрів України № 1001, встановлюються такі вимоги до водіїв, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів на таксі:
- наявність посвідчення водія категорії B;
- наявність стажу керування за категорією B — не менше трьох років;
- мінімальний вік людини — 21 рік.
Скільки коштує ліцензія таксі в Україні
На порталі Дія вартість отримання ліцензії — 2 481 грн.
Переоформлення, заміна даних або анулювання ліцензії — безкоштовно. Ліцензія таксі у приватних представників — від 2 500 грн.