Росія б’є по залізниці: що відомо про удари по Сумщині та Чернігівщині і наслідки для транспорту
9 Жовтня 20:22
Російські війська останніми днями активно атакують залізничну інфраструктуру в Сумській та Чернігівській областях, передає «Комерсант Український».
За словами голови правління «Укрзалізниці» Олександра Перцовського, удари мають на меті «обрізати сполучення з прифронтовими територіями», зокрема заблокувати не тільки основні маршрути, а й резервні.
Як реагує «Укрзалізниця»
- Пасажири поїздів до Сум, Конотопа, Шостки та інших міст наразі перевозяться автобусними трансферами з безпечних зон.
- Компанія працює спільно з обласними військовими адміністраціями та місцевою владою для швидкої організації перевезень.
- Попри удари, “Укрзалізниця” наголошує: евакуаційні та критично важливі рейси зберігаються.
Деталі атак
- 6 жовтня: російські безпілотники цілеспрямовано атакували пасажирський потяг Шостка–Київ. Через це в Сумській області було скасовано низку приміських маршрутів.
- 8 жовтня: удари дронами по Чернігівщині.
- У Ніжині пошкоджено залізничне полотно та енергооб’єкт, частина міста залишилася без світла.
- У Прилуках дрон влучив у нафтобазу, у Семенівці – в адмінбудівлю.
- Загалом постраждали 23 населені пункти, є поранені, серед них двоє жінок (44 та 70 років) і чоловік (56 років).
Наслідки для руху поїздів
- На напрямку Київ – Ніжин рух поїздів ускладнено, частина рейсів курсує із затримками чи зміненими маршрутами.
- Деякі рейси тимчасово скасовані.
- Пасажири заздалегідь попереджаються про трансфери чи зміни у графіку.
Чому залізниця стала мішенню
Залізнична інфраструктура залишається критично важливою для:
- перевезення військових та техніки;
- евакуації населення з прифронтових регіонів;
- забезпечення логістики продовольства та гуманітарної допомоги.
Росія намагається створити «транспортну ізоляцію» прикордонних регіонів України, щоб ускладнити постачання та пересування.
Нагадаємо, що з осені 2022 року рф систематично атакує енергетичні та транспортні об’єкти України.
Минулої зими масовані удари призвели до масштабних відключень електроенергії.
У 2023–2024 роках дедалі частіше під ударами опинялися саме залізничні вузли та логістичні центри, які забезпечують рух на північ та схід країни.