Росія б’є по залізниці: що відомо про удари по Сумщині та Чернігівщині і наслідки для транспорту

9 Жовтня 20:22

Російські війська останніми днями активно атакують залізничну інфраструктуру в Сумській та Чернігівській областях, передає «Комерсант Український».


За словами голови правління «Укрзалізниці» Олександра Перцовського, удари мають на меті «обрізати сполучення з прифронтовими територіями», зокрема заблокувати не тільки основні маршрути, а й резервні.

Як реагує «Укрзалізниця»

  • Пасажири поїздів до Сум, Конотопа, Шостки та інших міст наразі перевозяться автобусними трансферами з безпечних зон.
  • Компанія працює спільно з обласними військовими адміністраціями та місцевою владою для швидкої організації перевезень.
  • Попри удари, “Укрзалізниця” наголошує: евакуаційні та критично важливі рейси зберігаються.

Деталі атак

  • 6 жовтня: російські безпілотники цілеспрямовано атакували пасажирський потяг Шостка–Київ. Через це в Сумській області було скасовано низку приміських маршрутів.
  • 8 жовтня: удари дронами по Чернігівщині.
    • У Ніжині пошкоджено залізничне полотно та енергооб’єкт, частина міста залишилася без світла.
    • У Прилуках дрон влучив у нафтобазу, у Семенівці – в адмінбудівлю.
    • Загалом постраждали 23 населені пункти, є поранені, серед них двоє жінок (44 та 70 років) і чоловік (56 років).

Наслідки для руху поїздів

  • На напрямку Київ – Ніжин рух поїздів ускладнено, частина рейсів курсує із затримками чи зміненими маршрутами.
  • Деякі рейси тимчасово скасовані.
  • Пасажири заздалегідь попереджаються про трансфери чи зміни у графіку.

Чому залізниця стала мішенню

Залізнична інфраструктура залишається критично важливою для:

  • перевезення військових та техніки;
  • евакуації населення з прифронтових регіонів;
  • забезпечення логістики продовольства та гуманітарної допомоги.

Росія намагається створити «транспортну ізоляцію» прикордонних регіонів України, щоб ускладнити постачання та пересування.

Нагадаємо, що з осені 2022 року рф систематично атакує енергетичні та транспортні об’єкти України.

Минулої зими масовані удари призвели до масштабних відключень електроенергії.

У 2023–2024 роках дедалі частіше під ударами опинялися саме залізничні вузли та логістичні центри, які забезпечують рух на північ та схід країни.

Марина Максенко
Редактор

Читають зараз