Нуль витоку даних, але збитки через втрачений час: що відомо про хакерську атаку на УЗ

26 Березня 21:33

Масштабна кібератака на “Укрзалізницю” стала однією з найскладніших за останній рік, але витоку персональних данних не сталося. Про це 26 березня повідомив голова правління компанії Олександр Перцовський в ефірі телемарафону, передає «Комерсант Український»

За його словами, у ніч на 26 березня “Укрзалізниця” стала об’єктом масованої кібернетичної атаки, яка, за попередніми даними, готувалася протягом тривалого часу і мала на меті вивести з ладу якомога більше цифрових сервісів компанії. 

Перцовський відзначив, що атака була високотаргетованою, комплексною та спрямованою на параліч критичної інфраструктури: систем продажу квитків, логістики, внутрішньої звітності, управління рухом потягів та обслуговування клієнтів. Її особливість полягала у тому, що вона торкнулася майже всіх стратегічних ІТ-систем компанії, проте їм вдалося зберегти працездатність.

“Це була підготовлена атака з метою завдати максимальної шкоди. Але ми встояли. Наші ключові системи не були знищені”, — зазначив Перцовський.

Ризики для пасажирів і реакція компанії

Після атаки тимчасово не працювали сервіси з купівлі квитків онлайн, виникли складнощі із поверненням коштів, а також доступом до окремих інформаційних ресурсів. На тлі цього в Telegram почали з’являтись спекуляції щодо витоку персональних даних пасажирів, проте керівництво “Укрзалізниці” ці чутки спростувало.

“Ми не зберігаємо персональних даних. Ми лише отримуємо підтвердження верифікації особи через “Дію”, жодні персональні файли у нас не акумулюються”, — пояснив глава компанії.

Щоб уникнути паніки, Перцовський закликав не створювати черги в касах і скористатися офіційними соціальними мережами УЗ, де розміщено покрокові інструкції щодо повернення або перенесення квитків.

Економічні наслідки та загроза для логістики

Попри збереження основної інфраструктури, атака вплинула на оперативність перевезень та продажів, що могло негативно позначитися на доходах компанії в короткостроковій перспективі. Особливо це стосується вантажних перевезень, які критично залежать від цифрових систем планування і супроводу.

Крім того, ситуація продемонструвала, що навіть найбільші держкомпанії залишаються вразливими до кібератак, попри регулярні оновлення захисту. “Укрзалізниця” є однією з ключових логістичних артерій України, і її параліч хоча б на кілька днів потенційно впливає не лише на пасажирські перевезення, а й на експортні операції, транзит та постачання гуманітарної допомоги.

Розслідування та подальші кроки

Наразі триває розслідування, яке веде Служба безпеки України, однак деталі поки не розголошуються. Перцовський зазначив, що атака, ймовірно, мала державне походження або здійснювалася під керівництвом професійної групи з досвідом роботи по критичній інфраструктурі.

У пресслужбі компанії повідомили, що відновлення всіх цифрових ресурсів знаходиться на фінішній прямій, і незабаром онлайн-сервіси будуть повністю працездатні. Усі залізничні підрозділи продовжують працювати в посиленому режимі.

Кібератака на “Укрзалізницю”: як і коли краще купувати квитки без черг

Після масштабної кібератаки на онлайн-сервіси “Укрзалізниці” пасажири змушені купувати квитки через каси вокзалів. Компанія активно працює над відновленням систем і обіцяє вийти на фінішну пряму найближчим часом. Тим часом каси працюють у посиленому режимі, а “Укрзалізниця” дала чіткі рекомендації, коли краще приходити за квитками, щоб уникнути черг.

Кібератака, яка сталася напередодні, зупинила онлайн-продаж квитків, але не вплинула на рух поїздів і роботу кас.

“Продовжуємо відновлювати онлайн-сервіси. Розраховуємо завершити основний етап найближчим часом”, — повідомили в “Укрзалізниці”.

Фахівці компанії разом із залученими експертами працюють цілодобово, щоб повернути повноцінний доступ до сайту та застосунку.

Поки онлайн-сервіси недоступні, продаж квитків через каси обмежений найближчими датами — 26 та 27 березня.

Усі поїзди курсують за графіком, а залізничники працюють у посиленому режимі, щоб впоратися з напливом пасажирів.

Як працює продаж квитків наразі

Поки онлайн-сервіси відновлюються, продаж квитків здійснюється через каси на вокзалах. Задля комфорту пасажирів графік роботи кас розширено. Наприклад, у Києві замість звичних 8 кас працює 18. Усі поїзди курсують згідно з графіком, а очікування в чергах зменшено до 10-15 хвилин.

Продаж квитків у касах доступний лише на найближчі дві доби. Це рішення ухвалено, щоб забезпечити справедливий розподіл місць, а також надати пріоритет у купівлі військовослужбовцям та іншим пасажирам з невідкладною необхідністю подорожі.

“Укрзалізниця” рекомендує пасажирам уникати пікових годин, коли вокзали переповнені. Найкращий час для купівлі квитків у касах:

  • З 09:00 до 11:00: ранок після ранкового піку, коли черги мінімальні.
  • З 14:30 до 16:30: пообідній час, коли основний потік пасажирів спадає.

Ці проміжки дозволяють уникнути натовпу, адже в пікові години — зранку (7:00-9:00) та ввечері (17:00-19:00) — вокзали перевантажені через робочий графік і вечірні рейси.

Читайте нас у Telegram: головні новини коротко

Мандровська Олександра
Редактор

Читають зараз